GS1 Nederland uitgebreid met commercieel directeur

0
Leestijd: < 1 minuut

GS1 Nederland, zogezegd de ‘streepjescodeleverancier’ voor de supermarkt- en andere sectoren, heeft sinds begin dit jaar de directie uitgebreid met een commercieel directeur. Het gaat om Joachim Koch (foto; bron: GS1 Nederland), die sinds begin dit jaar die functie bij GS1 Nederland vervult.

In het persbericht dat GS1 Nederland deze week verstuurde, legt algemeen directeur Mirjam Karmiggelt uit dat de overheid en de consument steeds meer eisen stellen als het gaat om betrouwbare productinformatie. “Je zou kunnen stellen dat het delen van excellente productdata een voorwaarde voor bedrijven is om te kunnen blijven opereren. Nu zien bedrijven GS1 nog te vaak als een ‘moetje’, maar het geeft je een licence to operate! Je kan je producten verkopen, je kan je hele productpaspoort eraan koppelen en het delen met de hele wereld. (…) GS1 staat als een huis, maar technologieën, wetten en wensen ontwikkelen. Dat betekent dat wij ons ons moeten blijven vernieuwen om de waarde ervan te blijven behouden.” En die taak is voor Joachim Koch.

Koch werkte hiervóór voor zeer verschillende bedrijven en instellingen. Hij was werkzaam bij een rechtsvoorganger van het Reckitt Benckiser, bij sigarenproducent Ritmeester, bij Arboned. De laatste jaren was hij als interimmanager werkzaam voor verschillende producenten en dienstverleners in de non-foodsector.