Hagé International start exotendivisie en introduceert merk Solentes

0
Leestijd: < 1 minuut

Hagé International, onderdeel van The Greenery, richt een nieuwe unit op die zich richt op het vermarkten van exoten en ready-to-eat fruit. Hiervoor wordt ook een nieuw merk gelanceerd: Solentes.

 

Tijdens een persvoorstelling op de Fruit Logistica in Berlijn heeft Philip Smits, algemeen directeur van de Greenery, de nieuwe exotenunit en het nieuwe exotenmerk gepresenteerd. De unit gaat onder de naam Hagé Exotics and Specialties opereren en richt zich op de groeiende Nederlandse en Europese markt voor bijzondere exoten en ready-to-eat fruit.

 

Het assortiment bevat, naast de meer bekende exoten en specialties, onder meer ook mini-mango’s, ‘buddha-hands’, ‘rose apples’, sapodillas en eetbare bloemen. Binnen dit onderdeel van Hagé International wordt alle specifieke product- en logistieke kennis verzameld die nodig is om de producten te vermarkten.

 

De exoten, specialties en het ready-to-eat fruit zullen vermarkt worden onder het nieuwe merk Solentes. Geselecteerde producenten die aan de strenge eisen voor wat betreft voedselveiligheid en kwaliteit voldoen, zullen het merk voeren. Solentes staat voor de energie van de zon (Sol) en de versheid van de Nederlandse lente. Hagé Exotics and Specialties start met een breed basisassortiment en zal in de komende maanden werken aan geleidelijke uitbreiding.