Han van Nieuwland general manager Wessanen Benelux

0

Han van Nieuwland is per 1 januari 2019 de nieuwe general manager van Wessanen Benelux. Van Nieuwland, tot aan zijn benoeming sales director bij Wessanen Benelux, is hiermee de opvolger van Jeroen Mustert van wie de toekomstplannen nog niet bekend zijn.

Van Nieuwland: “Samen met onze partners heeft Wessanen afgelopen jaren prachtige stappen gezet binnen het supermarkt-, natuurvoedings- en out-of-home-kanaal. Gezamenlijk hebben wij biologische voeding nog beter onder de aandacht weten te brengen bij de Nederlandse en Belgische consument. Zo zijn we onder andere trots dat inmiddels 16% van de Nederlandse theecategorie biologisch is en ons merk Clipper vrijwel geheel de groei van de theecategorie drijft binnen de supermarkt.”

“In categorieën waar biologisch voorheen geen rol speelde hebben we, met ons merk Zonnatura, vernieuwing gebracht. De lancering van Zonnatura houdbare, plantaardige zuivel hebben we bijvoorbeeld met Rico Verhoeven groots ondersteund en inmiddels is biologisch 14% van deze categorie”.

“Ook in 2019 zal Wessanen met nieuwe innovaties komen. Met de overname van Abbot Kinney’s brengt Wessanen ook nieuwe elan binnen de categorie plantaardige eetzuivel alternatieven en onder het merk Destination betreedt Wessanen in het natuurvoedingskanaal de koffiecategorie”.

Han van Nieuwland (38) werkt sinds 2014 bij Wessanen. Evenals zijn voorganger Jeroen Mustert werkte hij daarvoor bij Reckitt Benckiser. Wessanen is nog op zoek naar een nieuwe sales director.