Hans Böhm algemeen directeur Heineken Nederland

0
Leestijd: 2 minuten

Pascal Gilet, algemeen directeur Heineken Nederland, heeft aangekondigd per 1 februari 2020 zijn loopbaan bij Heineken te vervolgen als managing director Frankrijk. De onderneming is daarom voornemens om per 1 februari Hans Böhm (47), momenteel managing director Beerwulf, als nieuwe algemeen directeur van Heineken Nederland te benoemen.

Hans Böhm kwam in 1996 naar Heineken Nederland als commercial management trainee, met een eerste opdracht bij Vrumona. Daarna vervulde hij meerdere sales- en marketingposities binnen Heineken. In 2004 startte hij bij Al Ahram Beverages, de Heineken-operatie in Egypte, waar hij als marketingdirecteur en later als commercieel cirecteur aan de slag ging. In November 2009 kwam hij terug naar Nederland, eerst als innovatiemanager voor de regio Europa en niet veel later als marketingdirecteur Heineken Nederland.

Als marketingdirecteur stond hij aan de basis van verschillende strategische projecten zoals de herlancering van Brand en de lancering van Radler onder het Amstel-merk. Als senior director Global Cider zorgde hij er tussen 2013 en 2016 een portfolio van cider merken werd ontwikkeld en wereldwijd uitgerold. Sinds 2016 is Böhm founder en managing director van Beerwulf.

Beerwulf groeide onder zijn leiding uit van start-up naar scale up, waarbij ‘the agile way of working’ en digitaal denken onderdeel werd van het DNA van Beerwulf. Inmiddels werken er ruim 75 e-commerce specialisten bij Beerwulf en is Beerwulf uitgegroeid tot de nummer-1 of -2 positie in de top-6 landen. Ruim 300 miljoen Europeanen hebben hiermee direct toegang tot een assortiment van 1.000 verschillende bieren van vele brouwers met veel liefde voor bier.

Vanaf 1 januari 2020 gaat Heineken Nederland verder in drie verschillende werkmaatschappijen. Hans Böhm wordt per 1 februari 2020 verantwoordelijk voor Heineken Nederland, de commerciële werkmaatschappij voor bier en cider. Vrumona wordt geleid door Evelien Sanders-de Boer en valt onder de verantwoordelijkheid van Heineken Nederland. Heineken Netherlands Supply wordt geleid door Maarten Koudenburg.

Pascal Gilet werd in 2004 werd Gilet benoemd tot global marketing manager voor het Heineken-merk in Amsterdam en in 2006 tot commercieel directeur voor West-Europa. In 2010 werd Gilet algemeen directeur van Alken-Maes in België. Vanaf 2013, als managing director West-Europa was hij vervolgens verantwoordelijk voor de Heineken-bedrijven in België, Portugal, Finland, Zwitserland en Ierland en voor de West-Europese export en wereldwijde duty free-activiteiten.

Onder de leiding van Gilet versterkte de Nederlandse organisatie haar leidende positie en ontwikkelde verschillende innovatieve concepten. Zo werd een geheel vernieuwde Out of Home-organisatie neergezet en stond Heineken Nederland aan de basis van de alcoholvrije categorie in Nederland. Zo was Nederland de eerste markt waar het succesvolle Heineken 0.0 werd geïntroduceerd. Ook heeft Gilet in zijn jaren diverse digitale initiatieven ontplooid en stond hij aan de basis van de strategische samenwerking met Sligro.

Momenteel leidt Gilet de verandering naar de nieuwe organisatiestructuur waarin Heineken Nederland per 1 januari 2020 verder gaat in drie aparte werkmaatschappijen. In februari vertrekt Gilet dan naar Frankrijk.