Hema en Blokker halen hard uit naar Albert Heijn

0
Leestijd: < 1 minuut

Hema-directeur Tjeerd Jegen is verbolgen over een promotie van Albert Heijn met… handdoeken. De 1+1 aanbieding in de de folder van AH is bij Hema in het verkeerde keelgat geschoten. ‘Bedankt voor de solidariteit Albert Heijn-directie!’, schreef Jegen op LinkedIn. Juist nu zogeheten niet-essentiële winkels gesloten moeten blijven (zeer waarschijnlijk nog wekenlang), besluit AH de markt van de non-foodretail af te romen en dat vindt Jegen op z’n zachtst gezegd niet chic.

De actie van Albert Heijn om juist op dit moment aanbiedingen te doen met niet-essentiële producten staat niet op zichzelf. In het Financieele Dagblad van vandaag komt ook een boze Michiel Witteveen van Blokker aan het woord. “Bij de Lidl is de Airfryer in de aanbieding, bij het Kruidvat het speelgoed en nu dit. Handdoeken! Dit is hufterig.”

Volgens het FD heeft Witteveen Wouter Kolk (‘Europabaas’ Ahold Delhaize) een appje gestuurd over de kwestie. Kolk zou het volgens Witteveen met de AH-directie bespreken.