Hoogvliet en Jumbo winnen FoodRetailAward

0
Leestijd: < 1 minuut

Jumbo en Hoogvliet zijn dit jaar de winnaars van de FoodRetailAwards. Jumbo won de FoodRetailAward voor de meest complete opname van introducties. Hoogvliet won zelfs twee FoodRetailAwards. Het bedrijf nam het snelst introducties op en behaalde er vervolgende ook de hoogste fair share mee.

 

De FoodRetailAwards, de prijzen waarmee supermarkten worden beloond die welwillend met A-merkartikelintroducties omgaan, worden bepaald aan de hand van de winnaars van de FoodAwards. Op basis van een analyse van opname-, distributie- en omzetpatronen bij supermarkten door SymphonyIRI, wordt duidelijk welke formules introducties het snelst en het meest compleet hebben opgenomen. Ook wordt een FoodRetailAward toegekend voor de formule die met de winnende introductie de hoogste fair share behaald.

 

De winnaars van dit jaar zijn oude bekenden: Jumbo, de formule die zich in de markt onder meer onderscheid met een breed aanbod, won niet toevallig de FoodRetailAward voor meest complete opname. Jumbo won deze prijs eerder in 2010. Hoogvliet won in 2010 de FoodRetailAward voor hoogste fair share en in 2011 de FoodRetailAward voor snelste opname. Dit jaar won Hoogvliet beide prijzen.