Internetsupers: transactie en assortiment goed, service kan beter
Internetsupers: transactie en assortiment goed, service kan beter Shelflife

Internetsupers: transactie en assortiment goed, service kan beter

Algemeen
Bij online supermarkten is de klandizie volgens GfK het meest tevreden over de transactiefase. Op service valt er voor de meeste online supermarkten nog wel wat te winnen. Vooral Picnic scoort goed op de transactiefase en de levering. Het assortiment mag daartentegen wel wat ruimer van de Picnic-klanten. Albert Heijn, Plus en Jumbo doen het qua assortiment dan weer beter, terwijl Coop het best wordt beoordeeld op de klantenservice.
Volgens GfK heeft 18% van de bevolking in de afgelopen zes maanden online boodschappen gedaan. Dat is nagenoeg een verdubbeling ten opzichte van 2014, toen dit percentage nog 10% bedroeg. Persoonlijke- en huishoudelijke verzorgingsmiddelen zijn, net als in 2014, het vaakst online besteld. AH.nl trekt veruit de meeste online shoppers, maar ook Bol.com en diervoedingsspecialist Zooplus trekken veel shoppers.
Het merendeel van de online shoppers doet maximaal één keer per maand online boodschappen, een kleine groep vaker. Bij alle webshops zijn klanten het meest tevreden over de transactiefase en het minst tevreden over de service. Veel online shoppers vinden de bezorgkosten een bezwaar om vaker online boodschappen te doen.
Onder de consumenten die niet online boodschappen doen is ‘liever levensmiddelen zelf willen zien en uitkiezen’ de meest genoemde reden om niet online te bestellen.

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.