Klantenkringen per levensfase, P02 2016
Klantenkringen per levensfase, P02 2016 Shelflife

Klantenkringen per levensfase, P02 2016

Algemeen
FoodPersonality publiceert maandelijks de klantenkringen van de acht grootste landelijke supermarktformules op basis van gegevens van onderzoeksbureau GfK. Elke maand wordt daarin ook een verbijzondering gemaakt zoals inkomen, leeftijd, geografie, gezondheid of levensfase.
Hier de penetratie naar levensfase (jonge huishoudens zonder kinderen, gezinnen met kinderen en oudere huishoudens zonder kinderen). Gezinnen met kinderen gelden als meest interessant voor supermarkten vanwege hun hoge gemiddelde bestedingen.
Is er met het verdwijnen van C1000 een nieuwe ‘kampioen gezinnen’ opgestaan? Ja en nee. Nee, want Lidl was het ten tijde van C1000 ook al. Ja, want Jumbo manifesteert zich met dit penetratieprofiel nadrukkelijker dan voorheen als gezinssupermarkt – misschien ook niet zo gek met een groot gezin (drie kinderen) als gezicht van de formule.
Het is opvallend hoezeer de profielen van Lidl en Jumbo in dit opzicht op elkaar lijken. En: hoezeer Lidl en Aldi als discounters eigenlijk van elkaar verschillen.

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.