Koopmans Merk van het Jaar
AlgemeenTijdens de jaarbijeenkomst van de FNLI is Koopmans, het oer-Hollandse bakmerk dat behoort tot Dr. Oetker Nederland, uitgeroepen tot Merk van het Jaar. De prijs werd dit jaar voor de tiende keer uitgereikt en komt tot stand op basis van een peiling onder consumenten door onderzoeksbureau GfK. Koopmans scoorde het hoogst op kwaliteit, innovatie en expressiviteit. De uitverkiezing heeft Koopmans deels te danken aan de populariteit van het thuisbakken onder invloed van tv-programma’s als Heel Holland Bakt.
Volgens Geert-Jan Vorstenbosch, marketing manager bij Dr. Oetker (en Koopmans) heeft een stroom aan innovaties en een nieuwe merkcampagne “die de warmte van het bakken weet over te brengen” zeker aan de uitverkiezing bijgedragen. Toch was Vorstenbosch verrast, maar toonde zich trots op de waardering van de consument.
“Koopmans stond de afgelopen jaren al steeds in de top-10 en is nu door een goede ontwikkeling van de merkkracht naar de eerste plaats gestegen”, aldus Danny van den Burg, Industry Lead Consumer Goods bij GfK. De winnaar van vorig jaar - het al even oer-Hollandse Bolletje - eindigde dit jaar op de tweede plaats.