Kruidvat viert jubileum met nieuw winkelconcept

0
Leestijd: 3 minuten

45 jaar na de opening van de eerste winkel in Hilversum viert Kruidvat vandaag een bijzondere mijlpaal met de opening van een nieuwe winkel in Roermond. Het is de eerste winkel die volgens een nieuw winkelconcept is ingericht. Naar eigen zeggen bouwt Kruidvat hiermee voort op de succesformule die de formule groot heeft gemaakt.

Zo kunnen klanten volgens Kruidvat blijven rekenen op een verrassend assortiment en het vertrouwde voordeel van Kruidvat, maar heeft de nieuwe winkel een frisse, moderne uitstraling en een overzichtelijke presentatie. Bovendien is er naast een groot aanbod verzorgings- en gezondheidsproducten extra veel ruimte voor beauty.

Ed van de Weerd, CEO van Kruidvat, kijkt met trots terug op 45 jaar Kruidvat. “Het verhaal van Kruidvat begon in 1975 toen we Nederland kennis lieten maken met een nieuw begrip: de voordeeldrogist. Lage prijzen waren de kern van deze nieuwe formule. Tegelijkertijd zorgden onze verrassende branchevreemde producten voor een grote aantrekkingskracht. Dat bleek een ijzersterke combinatie te zijn”, vertelt hij. “Kruidvat staat als voordeeldrogist bekend om haar aantrekkelijke acties en aanbiedingen. Op deze manier hebben we producten en diensten betaalbaar én toegankelijk gemaakt voor een breed publiek. De klant staat bij ons altijd centraal. Dat zit in het DNA van Kruidvat. Een succesvolle formule waarmee we zijn uitgegroeid tot de grootste winkelketen van het land.”

Voortbouwen op succesformule

Met het nieuwe winkelconcept bouwt Kruidvat verder op haar succes. “Doordat we weten wat onder onze klanten leeft, kunnen we hen nóg beter bedienen met een aanbod dat bij hen past en bieden we óók veel extra’s. In Roermond zien we bijvoorbeeld dat onze klantenkring uit veel jonge mensen bestaat. Hierop spelen we in door in deze winkel ons beauty-assortiment extra onder de aandacht te brengen. In de extra grote beauty-wereld staan onze top cosmeticamerken in een moderne en prettige omgeving gepresenteerd. Bijzonder zijn ook de QR-codes op het schap waarmee klanten hun beauty-producten online kunnen testen. Hierdoor zie je bijvoorbeeld direct welke kleur foundation of lipstick je wel of niet staat”, legt formulemanager Jur Smit uit.

Verrassend, voordelig én overzichtelijk

De nieuwe winkelomgeving heeft een frisse en moderne uitstraling en een overzichtelijke presentatie, waardoor het shoppen nóg eenvoudiger en leuker is gemaakt. Door de zeer ruimtelijke indeling en brede gangpaden kunnen klanten nog gemakkelijker het product van hun keuze vinden. De verschillende zones – Health, Baby, Beauty en Body – zijn herkenbaar aan de heldere, zachte en frisse kleuren. Door de overzichtelijke presentatie zijn producten gemakkelijker vindbaar. Ook het voordeel komt duidelijk naar voren. De wekelijkse aanbiedingen en acties staan in het hart van de winkel. Smit: “Klanten houden ervan om hier lekker te snuffelen in ons gevarieerde en verrassende aanbod. Een waarde die al 45 jaar in ons DNA zit en wij ook in dit winkelconcept omarmen.”

Ook hebben klanten volop keuze uit een groot assortiment gezondheidsproducten en kunnen zij hierover bij het winkelteam terecht voor deskundig advies. De sfeervolle beauty-wereld heeft een prominente plaats in de winkel en biedt keuze uit een ruim aanbod van cosmeticaproducten. Achterin de winkel staan de babyproducten, zodat (aanstaande) moeders en vaders in alle rust het uitgebreide aanbod kunnen bekijken. Klanten kunnen snel afrekenen bij de fysieke kassa’s, waarvoor één route – met een aparte in- en uitgang – is gecreëerd. Ze kunnen er óók voor kiezen hun boodschappen zelf af te rekenen bij één van de zelfscankassa’s. Verder kunnen klanten met een ‘Jouw extravoordeelkaart’ profiteren van cadeaus, kortingen, speciale koopavonden en persoonlijke extra aanbiedingen.

Uitrol Nederland en België

Vanaf volgend jaar wordt het nieuwe winkelconcept in Nederland en België uitgerold. Ed van de Weerd: “We gaan elke winkelopening en grote verbouwing zoveel mogelijk benutten om ons nieuwe concept uit te rollen. Hierbij blijven we uiteraard leren van onze ervaringen, zodat we deze steeds kunnen verbeteren. Kruidvat is een voordeeldrogist die bekendstaat om haar aantrekkelijke acties en verrassende aanbiedingen. Hiermee hebben we al 45 jaar veel succes en dat gaan we nóg meer in de etalage zetten.”