Lidl: helft varkensvlees ‘Beter Leven’

0
Leestijd: < 1 minuut

Lidl maakt bekend dat vanaf vandaag de helft van het standaard varkensvleesassortiment van de discounter bestaat uit vlees met het Beter Leven-kenmerk (één ster) van de Dierenbescherming. Het doel is echter om het volledige assortiment om te zetten.

 

In januari zal het aandeel Beter Leven met één ster al 65% zijn, meldt Lidl. Het doel is echter volledige omschakelijking naar Beter Leven.  Volgens de discounter betekenen deze stappen een verbetering van het welzijn van de varkens. Sinds 2007 zijn de varkens die aan Lidl geleverd worden al niet meer gecastreerd. En nu heeft elk ‘Beter Leven’-varken meer ruimte ter beschikking gekregen en daarmee meer ruimte om natuurlijk gedrag te vertonen.

 

Directeur Frank Dales van de Dierenbescherming: “Het is fantastisch om te zien dat steeds meer producten het Beter Leven kenmerk van de Dierenbescherming dragen. Toen we vijf jaar geleden ons idee lanceerden om samen met het bedrijfsleven te werken aan een diervriendelijkere veehouderij, hadden we geen idee dat we nu al kunnen spreken van tien miljoen dieren die een aantoonbaar beter leven hebben. Dat kunnen wij niet zonder partners als Lidl. Consumenten kiezen steeds vaker voor diervriendelijkere producten, ons Beter Leven-kenmerk is daarbij een handig keuzeinstrument. Geweldig vind ik het dat Lidl haar klanten nu zo’n ruime keuze biedt!”

 

Lidl is ambitieus als het gaat om duurzaamheid. Doelstellingen die hieraan gerelateerd zijn worden vertaald naar zowel bedrijfsprocessen als het assortiment. De omschakelijking op Beter Leven is een goed voorbeeld van dat laatste.