Lidl schenkt kosten pintransacties weg

0
Leestijd: < 1 minuut

Komende week (van 1 t/m 7 november a.s.) wordt de ‘Week van het pinnen’ gehouden. Consumenten die met PIN betalen profiteren niet alleen van betaalgemak, maar bevorderen bovendien de veiligheid in winkels doordat er minder cash geld aanwezig is. Het pinnen als betaalmogelijkheid wordt daarom komende week extra gestimuleerd door een Pin & Win-actie. Mensen die pinnen, maken in deze week kans op € 250,-. Een initiatief dat Lidl van harte steunt en door Lidl Nederland wordt aangegrepen om ook nog iets extra’s te doen, zo laat de discounter middels een persverklaring weten.

  

Dat extra’s bestaat uit extra steun aan Orange Babies, waar Lidl sinds juni van dit jaar een samenwerking mee heeft. Zo is het sponsor van ‘New Jerusalem’, een weeshuis voor kinderen die door hun familie verstoten zijn omdat zij, of hun moeders, besmet zijn met HIV. New Jerusalem voorziet de kinderen niet alleen van huisvesting, maar ook van eten, onderwijs, medische zorg en luiers. Om dit sponsorschap nog eens extra onder de aandacht te brengen gaat Lidl de pintransactiekosten van de bank volgende week doneren aan Orange Babies. “Zo komt betaalgemak, uiteindelijk veiligheid, zorg en geborgenheid ten goede”, aldus Lidl. Om wat voor bedrag het naar schatting gaat is niet bekend gemaakt.