‘Maaltijd Thuis’ van Albert Heijn, volgende stap in bezorging

0
Leestijd: 2 minuten

Albert Heijn zet een nieuwe stap in de markt van maaltijdbezorging. De naam is ‘Maaltijd Thuis’ en is vooral bedoeld voor mensen die – volgens het persbericht van Albert Heijn – ‘hulp kunnen gebruiken bij het op tafel zetten van een verse en gezonde maaltijd of gewoon op zoek zijn naar gemak’. Klanten kunnen wekelijks verse maaltijden bestellen, die op een vaste dag en door een vaste bezorger thuisbezorgd worden. De maaltijden moeten wel thuis voor de besteller worden opgewarmd. Verder biedt Maaltijd Thuis de mogelijkheid om te voldoen aan individuele eet- en/of dieetwensen van de klanten, zoals zoutarm, glutenvrij en vegetarisch. Het eten wordt zelfs kleiner gesneden als dat nodig is. Maaltijd Thuis wil niet alleen particulieren als klant, maar ook instellingen.

Maaltijd Thuis heeft de stempel van Albert Heijn, maar de uitvoering ervan is in handen van Food Connect, een dochteronderneming van Kramer Group. Kramer Group is al jaren leverancier van Albert Heijn door een andere dochter: Vezet, leverancier van voorgesneden groente, voorgesneden fruit, salades en koelverse maaltijden. Food Connect is gevestigd in Almelo. De naam gaat ook veranderen, die wordt Maaltijd Thuis. Food Connect is vorig jaar onderdeel geworden van Kramer Group.

Deze maaltijdproductie en -bezorging is vooral gericht op senioren, maar niet alleen. Albert Heijn wijst ook op ‘gemak’, en dat houdt in dat het voor iedereen toegankelijk is, maar de uitleg over eetwensen en dieetwensen en ‘hulp gebruiken bij het op tafel zetten van de maaltijd’ en een notie als ‘eventueel kleiner gesneden’ illustreren dat hiermee senioren worden bedoeld.

Eind juni verandert de naam Food Connect in Maaltijd Thuis en vanaf dat moment is de bezorging er een met Albert Heijn als afzender. Eind juni ook, start Albert Heijn met de eerste campagne voor klanten. De site van Food Connect met het maaltijdenaanbod, die is er uiteraard al, maar die zal ook eind deze maand de nieuwe naam gaan krijgen.

Het aanbod maaltijden is verdeeld in drie segmenten: reguliere maaltijden, wat meer luxemaaltijden en de maaltijd van de dag. De prijs van een maaltijd bij het huidige Food Connect is € 5,- per maaltijd bij een bestelling van drie maaltijden en € 4,- bij een bestelling van vijf maaltijden.

Voor Albert Heijn is dit een nieuwe stap in e-commerce en bezorging. E-commerce en thuisbezorging van boodschappen, dat doet AH al sinds jaren (de bekende blauwe bestelbusjes). Snelle thuisbezorging van boodschappen en ook de maaltijden van AH uit het supermarktaanbod, daar begon Albert Heijn enkele weken geleden mee, bij wijze van proef, in twee filialen in Amsterdam en met Thuisbezorgd en Deliveroo als de bijbehorende fietskoeriers. Daarnaast biedt het e-commerce-onderdeel van Albert Heijn zich ook al sinds jaren aan aan zorginstellingen en bedrijven. En nu dus komt Albert Heijn met een dienst met een ‘Tafeltje Dekje’-karakter, en gaat het de concurrentiestrijd aan met partijen als Apetito en Uitgekookt.nl.

Ceo van Albert Heijn Marit van Egmond meldt in het AH-persbericht: “We willen allemaal lekker in ons vel zitten. Een goede, gevarieerde maaltijd is de basis om elke dag van het leven te genieten, voor jong en oud. Daarnaast weet ik hoe belangrijk een vertrouwd gezicht en een praatje aan de deur voor veel mensen is. Bij Maaltijd Thuis komt dit allemaal samen.”