Maurits Priem naar Albert Heijn Media Services

0

Maurits Priem, tot vorig jaar september directeur van cashbackplatform Scoupy, gaat bij Albert Heijn aan de slag als vice president Albert Heijn Media Services, het retailmediabedrijf van de grootgrutter. Priem gaat in zijn nieuwe rol rapporteren aan Arnoud van Daalen, directeur Digitaal & Klant.

Albert Heijn Media Services biedt merken mogelijkheden om dagelijks grote hoeveelheden consumenten te bereiken met media binnen de verschillende fases van het aankoopproces, van oriëntatie tot en met het daadwerkelijke moment van aankoop. Dan gaat het bijvoorbeeld om instore communicatie maar ook om sampling, display bannering en gerichte mailings. Met het eigen mediabedrijf zegt Albert Heijn het gat tusssen traditionele media en het moment van aankoop te kunnen overbruggen.

Met de nieuwe functie bij Albert Heijn blijft Priem zich begeven op het snijvlak van supermarkten, media en data. Scoupy – een aantal jaren geleden gekocht door mediabedrijf Sanoma (dat zich inmiddels grotendeels uit ons land wil terugtrekken door de Nederlandse activiteiten te verkopen aan DPG Media, red.) – biedt in combinatie met de talloze titels van het moederbedrijf eveneens (shopper)marketingoplossingen voor merken.

Vóór zijn tijd bij Scoupy werkte Priem in diverse marketing- en salesfuncties bij onder meer bij Essity en bij wat nu KraftHeinz is.