Merk van het Jaar: Douwe Egberts

Nieuws

Douwe Egberts is door supermarktklanten verkozen tot Merk van het Jaar 2012. Dat gebeurde gisteren tijdens de jaarbijeenkomst van de FNLI. Op de tweede plaats eindigde het merk Campina. Verkade, al drie keer winnaar van de overall prijs, behaalde dit jaar de derde plaats en scoort daarmee voor het vijfde jaar op rij een top-drie-notering.

Op basis van grootschalig consumentenonderzoek werden 86 merken beoordeeld op kwaliteit, innovatiekracht en expressiviteit. Opvallend is dat de ranglijst van krachtigste levensmiddelenmerken in 2012 wordt aangevoerd door oer-Hollandse merken.

Voorafgaand aan de uitreiking van de overall prijs werden de winnaars in zeven productcategorieën bekendgemaakt:

• Alcoholische dranken: Grolsch

• Non-alcoholische dranken (excl. zuivel): Douwe Egberts

• Zoetwaren, snacks, ontbijtproducten, brood en banket: Verkade

• Kruidenierswaren overig: Conimex

• Zuivel, kaas en geelvetten: Campina

• Vers, salades, diepvries en verpakte groenten: Dr. Oetker

• Persoonlijke verzorging en schoonmaak: Pampers

Dit jaar werd ook een award uitgereikt aan het merk dat de hoogste score behaalt op ‘mate waarin het A-merk opvalt op de winkelvloer van de supermarkt met verrassende acties, displays en andere activiteiten’. Winnaar in deze categorie is Coca-Cola. De tweede en derde plaats op dit ‘erepodium’ werden ingenomen door respectievelijk Lay’s en Douwe Egberts.

 

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.