Nielsen: marktaandeel Albert Heijn groeit niet meer
Nielsen: marktaandeel Albert Heijn groeit niet meer Shelflife

Nielsen: marktaandeel Albert Heijn groeit niet meer

Algemeen

Volgens voorlopige cijfers van marktonderzoeker Nielsen is het marktaandeel van marktleider Albert Heijn in 2011 op vrijwel hetzelfde niveau uitgekomen als in 2010. Het aandeel, dat de afgelopen jaren voortdurend groeide, kwam volgens Nielsen uit op 33,5%. In 2010 kwam het marktaandeel hoger uit, op 33,6%, doordat Nielsen op basis van een fractioneel hogere omzet het marktaandeel naar boven afrondde.

Het marktaandeel van de marktleider maakte een duik in het eerste kwartaal van vorig jaar, aldus een Ahold-woordvoerder. In de maanden daarna was er steeds sprake van groei. Ook voor 2012 verwacht Albert Heijn opnieuw groei van het marktaandeel te realiseren. Volgens een analist van Rabobank realiseert Albert Heijn met het huidige marktaandeel wel 56% van alle winst in de supermarktsector.

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.