AH/Etos: nieuwe rollen voor Marit van Egmond, Jan-Derek Groenendaal en Saskia Egas Reparaz

0
Marit van Egmond wordt benoemd in een nieuwe rol bij Albert Heijn, namelijk die van executive vice president Commerce Albert Heijn. Jan-Derek Groenendaal, thans general manager van Etos, wordt verantwoordelijk voor European Strategic Projects, daarbij Wouter Kolk ondersteunend in diens eerder aangekondigde nieuwe rol bij Ahold Delhaize in Europa en Indonesië. De nieuwe general manager van Etos wordt Saskia Egas Reparaz.
 Wouter Kolk, CEO Albert Heijn en COO Ahold Delhaize Nederland en België: “De benoemingen van vandaag zijn een mooi voorbeeld van het talent binnen Ahold Delhaize en de kansen die dat biedt. Ik wens Saskia, Marit en Jan-Derek alle succes.”
Saskia Egas Reparaz was de afgelopen drie jaar directeur marketing, format, communicatie (MFC) bij Albert Heijn. Onder haar leiding werd op succesvolle wijze een meer open en transparante communicatiekoers ingeslagen waarbij dialoog voorop staat. Spaaracties werden vernieuwd met AR/VR-technieken en zij stond aan de wieg van het platform Appie Today, de social zender van Albert Heijn met programma’s gemaakt voor en door klanten en medewerkers over datgene wat hen bezighoudt.
Onder leiding van Jan-Derek Groenendaal is Etos drie keer verkozen tot Beste Drogist van Nederland. Het merk is vernieuwd, met meer focus op health & beauty. Daarnaast bracht Jan-Derek de Etos huismerkproducten de grens over naar andere Ahold Delhaize-merken in België, Tsjechië en de VS, een ervaring die goed van pas komt bij zijn nieuwe verantwoordelijkheid.
Naar aanleiding van deze benoemingen ontstaat de nieuwe rol van EVP Commerce, verantwoordelijk voor marketing, format en merchandising & sourcing. Dit zorgt voor kortere lijnen en meer slagvaardigheid en snelheid, belangrijk in de in rap tempo veranderende retailwereld. Marit van Egmond heeft met haar team in de afgelopen jaren succesvol een beweging in gang gezet om het assortiment te vernieuwen en gezonder te maken.
Naast het assortiment is ook een aantal vernieuwende concepten in de markt gezet, zoals het Bakery Café, de Allerhande Box en de Product Pitch.