Het nieuwe team van commercie bij Albert Heijn

0

Afgelopen juni werd het bekend dat binnen de directie van Albert Heijn een en ander verschoven werd. Marit van Egmond werd toen ‘executive vice president commerce’. Zij kreeg toen de taken van Saskia Egas Reparaz (verantwoordelijk voor marketing & format) erbij, want die werd general manager van drogisterijformule Etos. En verder werd Jan-Derek Groenendaal, die tot dan toe leiding gaf aan Etos, verantwoordelijk gemaakt voor ‘European strategic projects’, waarbij hij Wouter Kolk ondersteunt in diens rol van coo (‘chief operations officer’) van Ahold Delhaize voor Nederland en België.

Als vervolg op deze herschikking van taken en functies kondigt Albert Heijn nu aan dat de groep mensen direct onder de leiding van Van Egmond wordt gewijzigd en met deze wijzigingen nu compleet is. Deze verandering gaat op 24 september aanstaande in en ziet er als volgt uit:
– Henk van Harn: vice president houdbaar, non-food en ‘buying alliances’
– Constantijn Ninck Blok: vice president vers
– Eva Mathlener: vice president concepten & design
– Johan van der Zanden (foto): vice president marketing & communicatie
– Anita Scholte op Reimer: vice president kwaliteit & duurzaamheid
– Pieter Paul van der Lugt: vice president commerciesupport
– Carlijn Olthof: vice president foodservice
– Arnoud van Daalen: vice president ‘loyalty, analytics & media services’

Van deze acht zijn er zeven al jaren werkzaam bij Albert Heijn en de meesten van hen vervullen ook al jaren de rol die hier genoemd wordt, alleen de naam Johan van der Zanden (foto) is in deze rij nieuw. Hij is nu nog werkzaam bij ING, waar hij jarenlang werkte. Hij is daar nu verantwoordelijk voor marketing en communicatie. Zijn functiebenoeming bij AH gaat niet op 24 september in, maar hij treedt met ingang van 1 december bij AH in dienst. De functie die hij vervult, is de functie die tot voor kort door Egas Reparaz werd vervuld, alleen zit deze rol niet meer als persoon binnen de AH-directie.