Klant bepaalt aanbieding bij Lidl, via Facebook
Klant bepaalt aanbieding bij Lidl, via Facebook Shelflife

Klant bepaalt aanbieding bij Lidl, via Facebook

Algemeen

Onder de naam ‘Lidl Likes’ lanceert Lidl deze week een innovatieve applicatie op Facebook, waarbij klanten kunnen stemmen op hun favoriete Lidl-producten. Iedere Lidl-fan die een Lidl-product liket, bepaalt daarmee namelijk mede de aanbieding van de week en maakt ook nog kans op een geldprijs.

Bij de nieuwe Facebook-applicatie komt volgens Lidl elke week een nieuwe productcategorie aan bod. Deze week staan toetjes centraal. De notenmelanges van Alesto, de reinigingsproducten van W5 en de Cimarosa-wijnen zullen binnenkort aan de beurt zijn. In de komende periode zal Lidl Likes met nog meer productcategorieën worden aangevuld.

Het Lidl-product dat de meeste ‘likes’ krijgt een coupon met 50% korting. Lidl-klanten kunnen deze downloaden via de Facebook-pagina van Lidl Nederland. Tot slot wordt er onder alle deelnemers iedere week een cheque ter waarde van € 100,- verloot.
 
Dat smaken verschillen blijkt ook in Lidl Likes. Deze week stemmen de Lidl-fans massaal op hun favoriete toetje. Volgens Lidl lijkt de strijd vooral te gaan tussen Tiramisu en Chocolademousse van het eigen KingFrais-merk.

Met de nieuwe Facebook-applicatie maakt Lidl beter gebruik van de populariteit van de discounter op Facebook (www.facebook.nl/lidlnederland). Lidl wordt inmiddels door zo’n 224.000 mensen ‘geliket’. Ter illustratie: marktleider Albert Heijn heeft zo’n 146.000 ‘likers’.

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.