
Klant bepaalt aanbieding bij Lidl, via Facebook
AlgemeenOnder de naam ‘Lidl Likes’ lanceert Lidl deze week een innovatieve applicatie op Facebook, waarbij klanten kunnen stemmen op hun favoriete Lidl-producten. Iedere Lidl-fan die een Lidl-product liket, bepaalt daarmee namelijk mede de aanbieding van de week en maakt ook nog kans op een geldprijs.
Bij de nieuwe Facebook-applicatie komt volgens Lidl elke week een nieuwe productcategorie aan bod. Deze week staan toetjes centraal. De notenmelanges van Alesto, de reinigingsproducten van W5 en de Cimarosa-wijnen zullen binnenkort aan de beurt zijn. In de komende periode zal Lidl Likes met nog meer productcategorieën worden aangevuld.
Het Lidl-product dat de meeste ‘likes’ krijgt een coupon met 50% korting. Lidl-klanten kunnen deze downloaden via de Facebook-pagina van Lidl Nederland. Tot slot wordt er onder alle deelnemers iedere week een cheque ter waarde van € 100,- verloot.
Dat smaken verschillen blijkt ook in Lidl Likes. Deze week stemmen de Lidl-fans massaal op hun favoriete toetje. Volgens Lidl lijkt de strijd vooral te gaan tussen Tiramisu en Chocolademousse van het eigen KingFrais-merk.
Met de nieuwe Facebook-applicatie maakt Lidl beter gebruik van de populariteit van de discounter op Facebook (www.facebook.nl/lidlnederland). Lidl wordt inmiddels door zo’n 224.000 mensen ‘geliket’. Ter illustratie: marktleider Albert Heijn heeft zo’n 146.000 ‘likers’.