Jumbo komt met biologische zuivellijn
Jumbo komt met biologische zuivellijn Shelflife

Jumbo komt met biologische zuivellijn

· leestijd 1 minuut Algemeen
Jumbo introduceert een nieuwe lijn biologische verse magere en (half)volle melk, karnemelk, magere en volle yoghurt, magere kwark en crème fraîche. De producten staan vanaf deze week in de schappen. De nieuwe biologische zuivellijn maakt deel uit van een groter biologisch assortiment dat stapsgewijs in de schappen terechtkomt.
Directeur Formule & Innovatie Colette Cloosterman-Van Eerd: “Als familiebedrijf vinden we het belangrijk om bij te dragen aan een betere wereld en hebben we de balans tussen mens, dier en milieu hoog in het vaandel staan. Daarom is het eigenlijk vanzelfsprekend dat we met een biologische zuivellijn komen. We bieden onze klanten nu de keuze tussen een A-merk, ons reguliere huismerk en de biologische variant. Wij zijn erg trots op deze nieuwe lijn. Hiermee maken we ook biologische producten, vanzelfsprekend tegen de scherpe Jumbo prijs, voor al onze klanten bereikbaar. Dat is écht Jumbo.” 
Het biologische huismerk van Jumbo is voorzien van het Europese biologische logo (het blaadje van sterretjes) en is geproduceerd met respect voor dier en natuur. Een voorbeeld hiervan is een hoger dierenwelzijn, onder andere door meer ruimte zowel buiten als in de stal. Verder wordt alleen gebruik gemaakt van natuurlijke gewasbeschermingsmiddelen en wordt geteeld op volle grond. Naast zuivelproducten vinden klanten ook al andere biologische producten in de Jumbo-winkels, zoals vers brood, eieren, koffie, diverse groenten en vers vlees. Gedurende het jaar wordt de biologische huismerklijn uitgebreid naar iedere productgroep, om zo in de basisbehoefte van de klant te voorzien. 
Jumbo weet veel van de herkomst van al haar producten. Bij de biologische producten gaat de supermarktketen nog een stap verder en laat klanten kennismaken met het verhaal achter het product. Op zoveel mogelijk producten wordt dan ook uitgelegd wat het product biologisch maakt, veelal met een persoonlijk verhaal over bijvoorbeeld de teler. Cloosterman-van Eerd: “Zo weet de klant echt wat hij koopt en dat vinden we belangrijk.” Wanneer het seizoen het toe laat, haalt Jumbo de biologische producten het liefst van dichtbij. Ook wanneer de supermarktketen producten uit het buitenland haalt, is de leverancier bekend. In beide gevallen laat Jumbo haar klanten er graag kennis mee maken, door de herkomst op de verpakking toe te lichten.
Jumbo let naar eigen zeggen bij de biologische huismerklijn sterk op duurzaamheid en het milieu. Ook voor de verpakkingen wordt continu gekeken naar verduurzaming. Zo hebben de pakken zuivel geen plastic dop, waardoor ze gemakkelijker te recyclen zijn. Ook bij de toekomstige biologische productintroducties wordt gekeken naar een zo duurzaam mogelijke verpakking. 

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.
  • Vacatures

    Nieuwsbrief