Jumbo en Milieu Centraal promoten keurmerken
Jumbo en Milieu Centraal promoten keurmerken Shelflife

Jumbo en Milieu Centraal promoten keurmerken

· leestijd 1 minuut Algemeen
Voorlichtingsorganisatie Milieu Centraal start een samenwerking met Jumbo en een selecte groep keurmerken om de keuzestress bij consumenten te verminderen. In 2016 beoordeelde Milieu Centraal alle als keurmerk te kwalificeren logo’s en afbeeldingen op voedselproducten (zo’n 90 in totaal). Daaruit kwam naar voren dat 11 keurmerken op het gebied van duurzaamheid als topkeurmerken aan te duiden zijn. Jumbo en Milieu Centraal willen deze keurmerken de komende tijd door middel van een duurzame boodschappenroute promoten bij klanten.
Jumbo brengt als eerste supermarkt de topkeurmerken onder de aandacht bij haar klanten. “Onze winkels zien we als dé plaats om klanten te stimuleren de keuze te maken voor producten voorzien van één of meer topkeurmerken”, aldus Colette Cloosterman-van Eerd, Lid van de Raad van Bestuur en CCO van Jumbo supermarkten. “Van de producten die tot stand komen met zorg voor mens, dier en milieu heeft Jumbo er dit najaar ruim 100 voorzien van een speciaal schapkaartje. Hierdoor ontstaat een duurzame boodschappenroute door de winkel”. Milieu Centraal juicht het toe als andere supermarkten dit initiatief volgen.
Het doel van de ordening van de keurmerken door Milieu Centraal was om consumenten duidelijkheid te geven over welke keurmerken de meeste impact hebben op mens, dier en milieu. “Daarnaast hoopten we op meer samenwerking tussen keurmerken onderling, omdat een duidelijk en bekend keurmerk nou eenmaal krachtiger is dan tien onbekende”, vertelt Kirsten Palland van Milieu Centraal. “Helaas hebben we nog steeds maar liefst 90 logo’s en keurmerken op voeding in onze keurmerkenwijzer. Met de geselecteerde topkeurmerken wordt kiezen makkelijker voor de consument.”
In een eigen campagne ’Check het plaatje’ geven Milieu Centraal en de betrokken keurmerkorganisaties de consument tips & tools om het kiezen voor verantwoorde producten makkelijker te maken. In de keurmerkenwijzer kun je elk plaatje dat je tegenkomt op een verpakking checken op het gebied van duurzaamheid, transparantie en controle.

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.