Afbeelding

AH-hamsters vieren 20e verjaardag

Door: Dave van Loon · leestijd 1 minuut Nieuws

De iconische Albert Heijn-hamsters bestaan vandaag 20 jaar. Ze zijn bijna niet meer weg te denken en onlosmakelijk verbonden met Albert Heijn en de Hamsterweken. Vandaag is het 20 jaar geleden dat Nederland voor het eerst kennis maakte met de diertjes. De komende periode staat Albert Heijn op diverse manieren stil bij dit jubileum.

De afgelopen jaren hebben de hamsters talloze avonturen beleefd en rollen gespeeld, van supermarktverslaggevers tot zangers van hamsterhits; ze zijn van alle markten thuis. Ook hebben ze volgens Albert Heijn inmiddels veel fans verzameld. Zo heeft de ‘Albert Heijn Hamster Knuffels’-groep op Facebook meer dan 5.000 leden en om de collectie compleet te maken worden er speciale ruilmiddagen georganiseerd. Albert Heijn heeft de grootste fans gevraagd naar hun liefde voor de hamsters voor een speciaal eerbetoon wat de komende weken op social media verschijnt.

Een beetje wennen

Johan van der Zanden, directeur marketing en communicatie bij Albert Heijn: “De hamsters horen bij Albert Heijn. Toen de hamsters 20 jaar geleden geïntroduceerd werden moest het publiek nog een beetje aan ze wennen. Het is mooi om te zien dat we in de loop der jaren zo veel fans verzameld hebben en dat deze iconische diertjes nu zo geliefd zijn. Het 20-jarig bestaan is een mooie mijlpaal die we graag vieren met klanten en collega’s.”

Coronaperiode

Tijdens de coronaperiode werd het voortbestaan van de Hamsterweken en de bijbehorende hamsters enige tijd onzeker. Tijdens de eerste coronaperiode werd er namelijk flink gehamsterd waardoor er lege schappen in de winkels ontstonden. Daardoor kwamen ook de hamsters en de Hamsterweken in een ander daglicht te staan. Albert Heijn schortte de actieweken in die periode op waardoor ook de hamsters een tijdlang van het toneel verdwenen. Inmiddels zijn ze terug van weggeweest.

2.000 x 2e gratis

Vanwege het jubileum biedt Albert Heijn deze periode extra voordeel voor klanten. De hamsters staan natuurlijk bekend om hun beste 2e gratis-aanbiedingen. Tijdens de campagne kunnen klanten niet 1.000, maar 2.000 2e gratis producten hamsteren bij Albert Heijn. Voor de nieuwe campagne is ook een speciale tv-commercial ontwikkeld. Zingend en dansend vieren de hamsters de komende tijd hun verjaardag in de winkel.

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.