Virginia Yanquilevich, ceo Dopper en Marit van Egmond, ceo Albert Heijn nemen de eerste Dopper Water Tap in gebruik.
Virginia Yanquilevich, ceo Dopper en Marit van Egmond, ceo Albert Heijn nemen de eerste Dopper Water Tap in gebruik.

Albert Heijn in zee met Dopper

Door: Dave van Loon · leestijd 1 minuut Nieuws

Albert Heijn en Dopper gaan het voor consumenten makkelijker maken om altijd en overal water te drinken uit een hervulbare fles. Dat doen zij met de plaatsing van Dopper Water Taps in diverse Albert Heijn-winkels. Albert Heijn ziet de mogelijkheid om 250 winkels van zo’n watertappunt te voorzien. Vandaag, op World Water Day, wordt de eerste watertap in gebruik genomen. Met het aanbieden van gratis kraanwater stimuleert Albert Heijn zowel de keuze voor water als gezonde dorstlesser als het terugdringen van het gebruik van plastic.

Vanaf vandaag kunnen consumenten in de eerste winkels van Albert Heijn hun herbruikbare waterfles vullen bij de slimme Dopper Water Tap (in herkenbare Albert Heijn-kleur). De watertaps worden geplaatst in winkels in de buurt van scholen of andere drukbezochte plekken waar klanten en voorbijgangers vaak de behoefte hebben aan drinkwater. Met deze nieuwe watertappunten bij de ingang van de winkel bieden Dopper en Albert Heijn de mogelijkheid op een duurzame manier water te drinken. Dit sluit aan bij de ambitie van beide bedrijven het gebruik van plastic terug te dringen. Deze week worden de eerste vijf Dopper Water Taps geplaatst bij Albert Heijn-winkels in Overveen, Amsterdam, Den Haag, Leidschendam en Leiderdorp.

Slim watertappunt

Vorig jaar lanceerde Dopper de Dopper Water Tap. Het interactieve led-display op het watertappunt is ontwikkeld op basis van wetenschappelijk onderzoek naar communicatie en gedrag en stimuleert mensen hun herbruikbare fles te vullen. Met meer dan 200 verschillende triggers, woorden en grapjes worden mensen gestimuleerd om hun herbruikbare fles bij te vullen. De intelligente tap houdt onder andere bij hoeveel water er gedronken is en hoeveel plastic flesjes bespaard zijn. Omdat Dopper de watertappunten via Google Maps vindbaar maakt, ontstaat er een landelijk netwerk van plekken waar mensen hun herbruikbare waterfles kunnen vullen.

Sleutels, telefoon en Dopper

Voor Albert Heijn, die de mogelijkheid ziet om 250 winkels te voorzien van een watertap, komen in deze stap gezondheid en duurzaamheid op een mooie manier samen. Marit van Egmond, ceo van Albert Heijn: “We stimuleren een gezonde levensstijl en hebben de ambitie minder verpakkingsmateriaal, waaronder plastic, te gebruiken. Met de Dopper Water Taps slaan we twee vliegen in één klap: we stimuleren mensen water te drinken op een duurzame manier. Dat doen we samen met Dopper, een vooruitstrevend merk dat al jaren met succes de beweging naar hergebruik stimuleert. Een mooi voorbeeld van onze missie ‘Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen’.” Virginia Yanquilevich, ceo Dopper: “Het meenemen en hervullen van je herbruikbare waterfles als je de deur uitgaat, zou net zo gewoon moeten zijn als het meenemen van je sleutels en telefoon. Zeker in Nederland, waar schoon drinkwater direct uit de kraan komt. Met het plaatsen van de Dopper Water Taps maakt Albert Heijn het voor consumenten makkelijker, leuker en voor de hand liggend om te kiezen voor herbruikbaar. Door de taps op drukbezochte winkellocaties te plaatsen, vergroten we de vindbaarheid van plekken waar je je fles kunt bijvullen en hopen we miljoenen mensen te inspireren zich aan te sluiten bij onze strijd tegen wegwerpplastic.”

Minder en recyclebare verpakkingen

Albert Heijn is volop bezig minder en 100% recyclebaar verpakkingsmateriaal te gebruiken. Daarnaast stimuleert de supermarkt herbruikbare verpakkingen zoals de hervulbare sinaasappelfles en de duurzame verszakjes voor groente en fruit. Ook Dopper richt zich op het stimuleren van hergebruik met de iconische Dopper-fles en nu dus ook met de Dopper Water Tap. Over wat de komst van de watertappunten betekent voor de verkoop van flesjes minveraalwater betekent in de betrokken winkels zegt Albert Heijn niets.

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.