
Jumbo gestart met herinrichting van de schappen en nieuwe signing
Door: Marieke Venbrux · leestijd 1 minuut NieuwsJumbo is vorige week begonnen met de herinrichting van veel schappen. Ook de signing is aangepakt. De Jumbo-winkels kregen daarbij hulp van honderden medewerkers van het hoofdkantoor in Veghel, zo schrijft ceo Ton van Veen op LinkedIn.
De ‘operatie’ is onderdeel van de nieuwe richting die Jumbo in is geslagen: Jumbo moet terug naar zoals Jumbo bedoeld is - het is een uitspraak die we Van Veen de laatste tijd geregeld in verschillende media en op LinkedIn hebben horen en zien doen.
Marktgevoel
Jumbo-klanten moeten bijvoorbeeld op de agf-afdeling weer meer het ‘marktgevoel’ krijgen, aldus van Veen. “Het dagaanbod wordt voortaan op een andere, aantrekkelijkere manier gepresenteerd.”
Dkw: ruimte voor populaire producten
Bij de kruidenierswaren worden populaire producten ‘groter en opvallender neergezet’. “Daarvoor moet natuurlijk ruimte worden gemaakt en dat heeft impact op het hele schap.”
Medewerkers hoofdkantoor
Medewerkers van het hoofdkantoor – onder wie Van Veen zelf – hielpen mee om de ‘enorme operatie’ uit te voeren. Dit laatste was een idee van Anrico Maat, de bekende Jumbo-franchiser die afgelopen juni werd aangesteld als directeur sales en operatie bij Jumbo. “Samen de handen uit de mouwen steken en meewerken in winkels door het hele land”, aldus Van Veen.
Beschikbaarheid hulpkrachten beperkt
Maar de hulp vanuit het hoofkantoor had ook een praktische reden, blijkt uit een bericht van Maat zelf op zijn eigen LinkedIn-kanaal. “September brengt altijd uitdagingen met zich mee voor winkels, vooral wat betreft de werkroosters. De beschikbaarheid van veel hulpkrachten is beperkt vanwege nieuwe schoolroosters of introductieweken.”
Jumbo De Bresser
Zelf hielp Maat mee in de Jumbo van Sipke Schoonhoven in Hilversum - dus kennelijk niet in een van de Jumbo’s van zijn eigen Maripaan Groep. En Van Veen stond afgelopen week in de winkel van Bart en Katja de Bresser, in Baarle-Nassau (zie foto). Overigens een bijzondere winkel, ook omdat deze zowel Nederlandse als Belgische klanten trekt; Bart en Katja de Bresser waren afgelopen jaar ook een van de genomineerde ondernemers voor de ZO2Z-award, de prijs van het Vakcentrum voor ‘beste zelfstandig ondernemer van Nederland’.
Jumbo De Rompert
Vorige week heropende in Den Bosch ook Jumbo de Rompert, in winkelcentrum De Rompert. Het was in 1996 de eerste winkel waar de 7 Zekerheden werden gelanceerd. Volgens Van Veen staat de heropende winkel – een filiaal – symbool voor het oude én het nieuwe Jumbo.