Afbeelding

ACM gaat Bol onderzoeken

Door: Gé Lommen Nieuws

De mededingingsautoriteit Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat Bol.com onderzoeken, ofwel Bol, zoals het bedrijf sinds een tijd heet. Dat meldt Het Financieele Dagblad.

Bol (foto; kerstcampagne van Bol, fotobron: Bol) is een e-commercedochter van Ahold Delhaize en fungeert ook als platform voor artikelen van andere ondernemingen. De ACM heeft klachten ontvangen uit de hoek van die aanbieders, die kennelijk hebben gemeld dat hun artikelen niet goed zichtbaar of vindbaar zouden zijn op Bol, zelfs als het duidelijk zou zijn dat hun prijs voor het product of de kwaliteit van het product het meest concurrerend is. En: Bol zou ofwel het eigen assortiment voortrekken, ofwel het assortiment van andere externe aanbieders.

Bij een platform bieden externe bedrijven artikelen aan en niet alleen het bedrijf dat die website in handen heeft. Vaak heeft dat bedrijf ook een eigen assortiment. Deze kwestie speelde jaren geleden met name bij Amazon, en zelfs herhaaldelijk. Amerikaanse autoriteiten duiken sindsdien geregeld op bij Amazon, met telkens nieuwe of andere klachten als aanleiding. Bol heeft gemeld ‘volledig mee te werken’ aan het onderzoek en dat onderzoek met vertrouwen tegemoet te zien.

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.