Bakkerijafdeling in Walmarts 'Store of the Future'.
Bakkerijafdeling in Walmarts 'Store of the Future'.

Walmart koopt tv-maker Vizio en versterkt daarmee eigen retailmedia

Door: Dave van Loon Nieuws

Walmart heeft aangekondigd dat het Vizio, een Amerikaanse producent van smart-tv’s, gaat overnemen. Met de overname is een bedrag van 2,3 miljard dollar gemoeid. Walmart verkoopt al jaren tv’s van het merk, maar het gaat de retailreus vooral om Vizio’s Smartcast-besturingssysteem, waarmee het eigen mediabedrijf - Walmart Connect - wordt versterkt.

Walmart ziet Vizio’s Smartcast-besturingssysteem als een uitbreidingsmogelijkheid voor Walmart Connect, het eigen retailmediabedrijf. Door de overname kan Walmart Connect zijn bereik uitbreiden tot in de huiskamer van (potentiële) klanten. Door de overname zou Walmart tevens over meer toepassingsmogelijkheden voor schermcontent in de eigen winkels gaan beschikken. Beide elementen zouden de inkomsten uit advertenties voor Walmart ten goede moeten komen.


Vizio is een van de weinig overgebleven Amerikaanse tv-makers in een markt die wordt die vrijwel volledig wordt gedomineerd door Aziatische merken. Het bedrijf werd in 2002 opgericht als V Inc. maar veranderde later de naam in Vizio. Walmart neemt het bedrijf vooral over vanwege het besturingssysteem, niet omdat de verkoop van tv’s aan consumenten bijzonder interessant is. Vizio-tv’s worden tot dusver verkocht bij een groot aantal retailers, maar of dat ook na de overname zo blijft is nog maar de vraag.

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.