Afbeelding

Jorg Brouwer nieuwe general manager Iglo

Door: Dave van Loon Personality's

Jorg Brouwer treedt per deze maand aan als general manager van Iglo Nederland. Voor deze overstap werkte hij als general manager global sales bij Nomad Foods International in het Verenigd Koninkrijk, het moederbedrijf van Iglo Nederland.

Brouwer heeft ruim 20 jaar marketing- en saleservaring in de FMCG-branche in binnen- en buitenland. Zo werkte hij lange tijd in diverse functies bij Unilever. In zijn nieuwe rol volgt hij Michel Acda op, die het bedrijf verlaat om zich te richten op advies en consultancy rondom plantaardige voeding. Brouwer heeft volgens een persbericht van Iglo veel energie om weer op de Nederlandse markt aan de slag te gaan en de diepvriescategorie verder uit te bouwen.

Het is Iglo’s missie om met hun vriesverse groenten, vis en complete maaltijden de consument te helpen om iedere dag weer een verantwoorde, lekkere en makkelijke keuze te maken. Hierin trekt het Nederlandse bedrijf op met andere partijen. Zo sloot Iglo een partnership met tv-favoriet Eigen Huis en Tuin: Lekker Leven op RTL.

Samen lanceerden zij “Alle beetjes helpen”, een volledig geïntegreerde merk- en mediacampagne om de voordelen van koken met diepvriesproducten onder de aandacht te brengen bij de consument.

Jorg Brouwer: “De transformatie van het diepvriesvak is hard nodig. Een groot deel van de Nederlanders weet bijvoorbeeld wel dat diepvriesproducten net zulke goede voedingswaarden hebben én voedselverspilling tegengaan, maar blijft toch kiezen voor versgekoelde producten. Ik wil samen met het team, onze retailers en partners de diepvriescategorie verder laten groeien en consumenten inspireren, zodat zij steeds vaker kiezen voor voeding uit het diepvriesvak.”

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.