‘Non-food AH Hema-achtig’
‘Non-food AH Hema-achtig’ Shelflife

‘Non-food AH Hema-achtig’

Algemeen

AH-topman Sander van der Laan was het vanochtend hartgrondig oneens met Gerard Rutte die de nieuwe non-foodafdeling van Albert Heijn - vandaag gelanceerd in Muiden en Nijmegen - “Hema-achtig” en “een duidelijke copycatoperatie” noemde.

Daar waar Rutte tegenover een verslaggever van Radio 1 nadrukkelijk twijfels uitte over de slagingskansen van het nieuwe assortiment en nadrukkelijk wees op de beperkte keuze, kwalificeerde Van der Laan het nieuwe assortiment juist als de beste selectie (1.200 items) uit non-food en een extra service aan de consument.

Over de slagingskansen zei Van der Laan dat het AH-merk, dat volgens hem staat voor goede kwaliteit tegen een redelijke prijs, de consument zal overtuigen om non-foodartikelen bij AH te kopen.

Over de vermeende hoge marges op non-food als reden om non-food aan het assortiment toe te voegen, wilde Van der Laan niet ingaan. Van der Laan wees vooral op het relatief lage aandeel van non-food in Nederlandse supermarkten ten opzichte van buitenlandse supermarkten.    

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.