Ontbijtdiscussie

0
Leestijd: < 1 minuut

Het traditionele ontbijt blijft een kansrijke categorie. Sommige consumenten slaan het ontbijt nog steeds over. Terwijl zij ook wel weten dat het beter is om wél te ontbijten. Maar er is ook een andere trend: gezondheidszoekers hebben zich laten inspireren door boeken als De Voedselzandloper en Broodbuik, beginnen de dag met groenteshakes en weigeren nog brood te eten. Terwijl voor andere consumenten het ontbijt door de week een haastklus blijft en routine troef is. Prachtig voor de supermarkt als de shopper paksoi en spinazie en fruit gaat eten ’s ochtends, maar wat moet de A-merkartikelfabrikant daarmee?

En bovendien, als Ikea in Delft besluit niet meer op zaterdag een goedkoop ontbijt aan te bieden, om te voorkomen dat de A13 op zo’n zaterdagochtend nóg een keer dichtslibt, wat moeten we daar dan mee? Kortom, voldoende aanleiding voor een ontbijtdiscussie met handel en industrie (Bakkersland, Bolletje, Coop, H.J. Heinz, Jumbo, Kellogg’s, Mondelez en PepsiCo) in het aprilnummer van FoodPersonality.