Logo
Afbeelding

EFMI: ‘too Lidl too late’ voor Aldi?

Door: Marcel van Aalst · leestijd 2 minuten Opinie

In januari publiceerden NielsenIQ en Circana de marktaandelen over 2023. Op basis van de Circana-cijfers zijn Plus (met Coop erbij) en Jumbo resp. 0,4 en 0,3%-punt marktaandeel kwijtgeraakt. Corrigeer ik voor de aansluiting van Jan Linders bij Albert Heijn, dan is het marktaandeel van de marktleider ongeveer gelijk gebleven. De grote winnaars van 2023 zijn de (merken)discounters Lidl (+0,3%-punt), Vomar (+0,2%-punt, mijn inschatting) en Dirk, Nettorama en Boni (samen +0,6%-punt, mijn inschatting). De enige discounter die niet profiteerde van de krappe(re) huishoudportemonnee en zijn marktaandeel met 0,2%-punt zag dalen, is Aldi. En dat is op zijn zachtst gezegd opmerkelijk.

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.
  • Vacatures

    Nieuwsbrief