Over Foodpersonality

FoodPersonality is een blad voor de supermarktsector. Het blad wil een platform zijn van en voor mensen die in de supermarktsector werken of er als leverancier van goederen en/of diensten aan verbonden zijn. De berichtgeving en achtergronden van het blad zijn vooral bestemd voor directies, managers en andere besluitgerechtigden bij supermarktbedrijven. En: voor ondernemers en leidinggevende managers van supermarktvestigingspunten.

Andere doelgroepen zijn:

  • leveranciers van het supermarktassortiment, in de breedste zin des woords (goederen, diensten)
  • andere toeleveranciers in indirecte zin (consultancy, accountancy etc.)
  • opleidingsinstellingen
  • andere ‘stakeholders’ in deze sector (beleggingsinstellingen, financiële partijen etc.)
  • bedrijven en instellingen uit sectoren die ook delen van het supermarktassortiment verkopen (drogisterijen, oliemaatschappijen met pompshops, horeca, catering, etc.)
  • FoodPersonality verschijnt 12 keer per jaar (met in de zomer doorgaans een gecombineerd juli/augustusnummer).

Elke derde week van de maand wordt FoodPersonality in een oplage van circa 5.300, verspreid onder de lezers, van Albert Heijn tot Zuivelhoeve. Als het goed is, biedt FoodPersonality al die lezers dan opmerkelijk nieuws, gefundeerde opinies en verrassende achtergronden, in de vorm van interviews, reportages, columns en commentaren.

Daarbij wordt veel zorg besteed aan de toegankelijkheid van de informatie. Geen halfslachtig Engels managementgewauwel, geen hogeschoolmarketingverhalen, geen onterechte ophemelarij. Maar wel: welk bedrijf is bezig met welke nieuwe stappen, waar zitten de kansen en bedreigingen in de levensmiddelensector, wie loopt met welke plannen rond, waarom is bedrijf zus-of-zo daarmee begonnen, wat wil men bereiken? Op LinkedIn heeft FoodPersonality een eigen groep met +3.000 leden. Daarnaast is FoodPersonality initiatiefnemer van een aantal nauw aan het blad verbonden activiteiten

Activiteiten

  • Captain of the Category: het jaarlijkse onderzoek van FoodPersonality naar de categoriebepalende leveranciers in de branche.
  • FoodAward: op initiatief van FoodPersonality worden jaarlijks de beste supermarktintroducties met een FoodAward beloond.
  • Foodmanager van het Jaar: jaarlijks wijst FoodPersonality tijdens het Nationaal Food Congres de FoodManager van het Jaar aan.
  • Foodpolicy's Outbreak: jaarlijks maatschappelijk foodcongres met focus op duurzaamheid; hoe vertaal je maatschappelijke ontwikkelingen in commerciële kansen.
  • Supermarktvastgoedcongres: jaarlijks congres voor exploitanten, ontwikkelaars en beleggers over de relevante ontwikkelingen in supermarktvastgoed.