Afbeelding

Emily Pittman nieuwe directeur bij Grolsch

Door: Gé Lommen Personality's

Grolsch maakt bekend dat Emily Pittman de nieuwe algemeen directeur wordt van ‘Koninklijke Grolsch’. Lange tijd was Andrei Haret directeur van Grolsch en toen hij enkele maanden geleden daar vertrok, is Petra Maricova op interimbasis algemeen directeur geweest, naast haar eigenlijke rol van financieel directeur.

Pittman begint op 1 september bij Grolsch. Zij is afkomstig van Unilever. Ze is momenteel ‘vice president’ en ‘managing director’ van Unilever in Ierland. Grolsch meldt in een persbericht dat zij bij Unilever ook lid van het bestuur is van het onderdeel ‘diversity and inclusion’ en dat ze binnen Unilever een netwerk voor genderdiversiteit heeft opgericht. 

Behalve de leiding over Grolsch krijgt ze ook de leiding over het Franse onderdeel van Asahi Brands, het Japanse biermerk. Grolsch en Asahi Brands Frankrijk behoren tot hetzelfde onderdeel binnen het geheel van de Japanse bierbrouwer Asahi. Grolsch is sinds 2016 onderdeel van Asahi. Vóór die tijd was dat SABMiller en toen AB InBev in dat jaar SABMiller overnam, moest het Grolsch om mededingingsaspecten afstoten.

Pittman is van origine Nieuw-Zeelands. Ze was na het begin van haar loopbaan in Nieuw-Zeeland managementadviseur in het Verenigd Koninkrijk, in 2009 ging ze bij Coca-Cola aan de slag (Verenigd Koninkrijk en Ierland) en sinds 2017 is ze werkzaam bij Unilever.

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.