Afbeelding

Merlijn van de Ven business unit director Nederland bij Bacardi

Door: Dave van Loon · leestijd 1 minuut Personality's

Merlijn van de Ven is bij drankenbedrijf Barcardi benoemd tot business unit director Nederland, een nieuwe functie. In die rol gaat Van de Ven de commerciële activiteiten van Bacardi in ons land leiden. Hij gaat rapporteren aan Stephane Cluzet, die is benoemd tot managing director voor het cluster West-Europa.

Merlijn van de Ven werkt al 12 jaar bij Bacardi waarvan de laatste zesenhalf jaar als sales director. In zijn nieuwe functie wordt Van de Ven verantwoordelijk voor alle commerciële activiteiten (zowel off- als on-trade) van Bacardi in ons land. Hij zal ook verantwoordelijk zijn voor de groei van enkele topmerken waaronder Bacardi (rum), Martini (vermouth, Patron (ultra-premium tequila), Bombay Sapphire (gin), Grey Goose (wodka) en St-Germain (likeur).

Van de Ven: “Bacardi is trots om het nummer één bedrijf in sterke dranken in Nederland te zijn. Het is geen positie die we licht opvatten. Als familiebedrijf hechten we belang aan de langetermijnrelaties die we hebben met onze klanten. We zijn trots op onze nauwe samenwerking met hen om duurzame groei te realiseren. Wat goed is voor hun bedrijf, is goed voor Bacardi.”


Stephane Cluzet.

Van de Ven gaat rapporteren aan Stephane Cluzet, die tegelijk met Van de Ven een nieuwe functie binnen Barcardi krijgt. Cluzet wordt namelijk de managing director voor het cluster West-Europa en is verantwoordelijk voor Frankrijk en de Benelux. Daarvoor was hij managing director voor Bacardi in Frankrijk en Italië.

“Bacardi en Martini vermouth zijn beide sterke merken die nog steeds ruimte hebben om te groeien”, aldus Cluzet. “Maar het is net zo spannend om nieuwere merken in ons portfolio te laten groeien. Premiumisatie is een trend die blijft toenemen en de cocktailcultuur is nog steeds bijzonder populair. Dat maakt dat er een groot groeipotentieel is voor merken als Patron, Grey Goose en St-Germain. Ze zijn de toekomstige kopstukken van de drankenindustrie in Europa.”

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.