Jos Rooswinkel (links) en Peter de Ries
Jos Rooswinkel (links) en Peter de Ries Shelflife

Peter de Ries naar Maxxam

Algemeen

caption id=”attachment_1563” align=”alignleft”Jos Rooswinkel (links) en Peter de Ries/captionPer 1 april wordt Peter de Ries benoemd tot algemeen directeur van Maxxam, de grootste inkoopcombinatie voor de out-of-home-markt. De Ries is op dit moment nog CEO bij Nedac Sorbo.

De Ries moet als algemeen directeur vooral vorm gaan geven aan de nieuwe strategie van Maxxam. Deze strategie bestaat uit een aantal speerpunten:

- verdiepen van de samenwerking tussen de leden,

- optimalisering interne processen,

- verdere professionalisering en (inter)nationale uitbreiding en/of samenwerking.

Het doel van de nieuwe strategie is een ‘significante resultaatverbetering’. De strategie is in het afgelopen jaar tot stand gekomen in samenwerking met de bij Maxxam c.v. aangesloten leden Metro Cash & Carry, coöperatieve vereniging Pascal-Ede (Horesca Nederland, TopClass Group, Vereenigde Hollandsche Compagnie) en Lekkerland Nederland.

Peter de Ries heeft directiefuncties bekleed bij bekende fabrikanten als Sara Lee, Red Band Venco en Koninklijke De Ruijter. Zijn ervaring met inkoopcombinaties heeft hij opgedaan bij CIV Superunie, waar hij vijf jaar als directielid verantwoordelijk was voor inkoop, marketing en internationale samenwerking.

“We zijn zeer verheugd met de komst van Peter de Ries naar Maxxam. Alle leden kijken uit naar een prettige samenwerking en zijn enthousiast om de strategie van Maxxam onder leiding van Peter de Ries vorm te geven”, aldus de voorzitter van het bestuur van Maxxam, Jos Rooswinkel.

Door wie De Ries bij Nedac Sorbo zal worden opgevolgd is nog niet bekend.

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.