Peter van Mourik directeur marketing en communicatie Plus

0
Peter van Mourik wordt met ingang van 13 augustus directeur marketing en communicatie. In die functie wordt hij verantwoordelijk voor formulemanagement en -ontwikkeling, lokale marketing, data insights en communicatie.
Aan deze benoeming gaat vooraf dat Plus Retail het takenpakket voor commercie, communicatie en marketing niet meer goed verdeeld vond en commerciële taken nu verdeeld zijn tussen marketing en communicatie en commercie.
Eric Leebeek blijft directeur commercie. Hij en Van Mourik rapporteren beiden aan de algemeen directeur, die nu nog Jan Brouwer is, maar die stapt in juli op (zoals eerder bekend is gemaakt) en voor hem is nog geen opvolger bekendgemaakt. Met Van Mourik blijft er dus na de zomer iemand met C1000-dna in de directie.
Van Mourik en Brouwer zijn bepaald geen onbekenden voor elkaar, ze hebben beiden hun sporen verdiend bij Schuitema/C1000. Van Mourik werkte er van 1999 tot 2011, onder meer als hoofd marketing management, inkoopdirecteur en directeur buying & merchandising.
Van Mourik kwam bij Plus Retail binnen toen Brouwer er ceo was geworden, Van Mourik kwam daar op interimbasis binnen en kreeg er tot taak om Plus in lokale markten prijsconcurrerender te maken.
Tussen Plus Retail en C1000 in was Van Mourik nog bijna twee jaar commercieel directeur bij drogisterijketen DA, maar dat was geen onverdeeld succes, vanwege de toen getroubleerde verhoudingen tussen ondernemers en hoofdkantoor.