Pieter van Soest verruilt foodbranche voor tuinbranche

0
Leestijd: < 1 minuut

Pieter van Soest verlaat Unilever. Per 1 april gaat hij aan de slag bij ECOStyle, een merk op het gebied van duurzaam tuinieren (o.a. meststoffen, graszaad, natuurlijke bestrijdingsmiddlen). Daarmee verruilt hij de foodbranche voor de tuinbranche. Van Soest werkt al jarenlang voor Unilever, maar maakte tussendoor ook uitstapjes naar Marqt (als chief commercial officer) en Bol.com (unit director Buying & Merchandising). Bij EcoStyle wordt van Soest chief commercial officer en tevens landendirecteur voor Nederland en België.

ECOstyle, dat deel uitmaakt van familiebedrijf EuroStyle, groeit door. Behalve met ECOstyle is het bedrijf ook actief op de (professionle) diervoedingsmarkt. Om de sterke groei van ECOstyle verder handen en voeten te geven is Van Soest aangetrokken. Hij wordt verantwoordelijk voor het commerciële beleid van ECOstyle en is daarnaast landendirecteur voor Nederland en Belgie. Zijn laatste functie bij Unilever was die van senior customer development manager director voor persoonlijke verzorging.

Pieter van Soest: “Na een hele mooie tijd bij Unilever, kijk ik er enorm naar uit om met ECOstyle echt positieve impact te maken. Niet alleen door het leiden van de zeer gedreven commerciële teams, maar vooral ook door met onze klanten samen te werken om duurzaam tuinieren nog toegankelijker te maken. Met een sterk merk als ECOstyle en met oog voor de klant en consument, kunnen we onze gezamenlijke business laten groeien. Het is een voorrecht om deel uit te maken van het ECOstyle-team en samen met de hele branche bij te dragen aan een groener Nederland en Belgie.”