Pim Dirckx directeur Operations Spar

0
Leestijd: 2 minuten

De directiestructuur van Spar zal met ingang van 1 oktober wijzigen om de verdere groei van de organisatie mogelijk te maken. De huidige portefeuille van de vertrekkende Edith Appels – Finance en Operations – wordt gesplitst in een directeur Finance & IT en een directeur Operations. Pim Dirckx, de huidige manager operations Spar buurt-zuid, zal per 1 oktober 2019 de functie van directeur Operations invullen.

Voor de functie directeur Finance & IT is een vacature ontstaan die zo spoedig mogelijk zal worden ingevuld. In de nieuwe structuur is er sprake van een CEO-bestuursmodel waarbij algemeen directeur John van der Ent eindverantwoordelijk is als voorzitter van het directieteam. Marie-José Rutten, nu manager HR, zal per 1 oktober 2019 de positie van directeur HR & Organisatie-ontwikkeling gaan invullen.

CEO John van der Ent: “Met de benoeming van Pim Dirckx als directeur operations neemt Spar de logische vervolgstap in haar snelle expansie van winkels in Nederland. Met zijn jarenlange ervaring binnen operatie en franchise in de retail maar zeker ook door de geweldige kwaliteitsslag binnen de buurtwinkelportefeuille van Spar zal Pim in samenwerking met de ondernemers en zijn team de winkelorganisatie naar het volgende niveau brengen. Het toont de kracht en kwaliteit binnen de Spar-organisatie dat vanuit het managementteam Marie-José Rutten en Pim Dirckx in de directie zijn benoemd.”

Volgens Van der Ent is de winkelportefeuille van Spar weer gezond en de exploitaties zijn op een goed niveau. Er staat een nieuwe infrastructuur en er zijn de middelen om de modernisering van nagenoeg alle winkels vorm te geven. Daarnaast groeit het aantal winkels. Volgens de CEO van Spar is er meer aandacht nodig voor het verder professionaliseren van de bedrijfsbegeleiding en de implementatie van tools en systemen voor operationele processen in de winkel.

Vanaf 2009 is Spar bezig om haar locaties te veranderen in winkels voor dagelijks gemak. Deze transformatie is nu in een nieuwe fase terecht gekomen. De winkelportefeuille wordt verder gemoderniseerd. De consument weet Spar meer en meer als winkel voor dagelijks gemak te vinden en de ondernemers zien daar positieve resultaten van terug in de winkel. De komende periode zal het zogenoemde ‘ketendenken’ een centrale rol spelen om op die manier de kwaliteit nog verder te verbeteren en het uitrollen van nieuwe winkels te versnellen.

Spar wil een volgende stap in zijn ontwikkeling zetten teneinde de groei van de organisatie te borgen. Die groei bestaat onder meer door het openen van high traffic-locaties en het ondersteunen van de buurtwinkels om deze om te bouwen naar het 3.0 format.