Yvon Jaspers, volgens Plus de grootste 'vertroetelaar' van Nederland
Yvon Jaspers, volgens Plus de grootste 'vertroetelaar' van Nederland Shelflife

Plus doet ‘Troetelonderzoek’

· leestijd 1 minuut Algemeen

caption id=”attachment_1872” align=”alignright”Yvon Jaspers, volgens Plus de grootste ‘vertroetelaar’ van Nederland/captionYvon Jaspers en Arie Boomsma zijn de grootste vertroetelaars van Nederland, blijkt uit een opmerkelijk onderzoek van Plus. De supermarktketen liet in het kader van zijn Troetels-campagne onderzoeken welke bekende Nederlander gezien wordt als hét grote voorbeeld voor het “zachter en liever maken van Nederland.”

Volgens Plus is Nederland klaar voor een samenleving waarin we elkaar meer aandacht geven. Zo vindt maar liefst 85% van de Nederlanders dat we wat zachter en liever voor elkaar mogen zijn. Vooral de mensen die het dichtste bij ons staan – partner, familie, vrienden - zouden we meer aandacht willen schenken en vaker willen vertroetelen.

Op de werkvloer zijn we kennelijk al lief genoeg voor elkaar, want slechts 1 op de 6 Nederlanders zou extra aandacht willen schenken aan zijn of haar collega’s. Dit blijkt uit onderzoek dat Plus liet uitvoeren onder 1840 Nederlanders door onderzoeksbureau NoTies, in het kader van de op dit moment lopende Troetels-campagne.

Plus liet onderzoeken welke bekende Nederlander gezien wordt als hét grote voorbeeld voor het zachter en liever maken van Nederland. 1 op de 4 Nederlanders ziet Yvon Jaspers (bekend van onder meer het tv-programma Boer zoekt vrouw) als vrouwelijk boegbeeld voor het schenken van extra aandacht aan elkaar. Op nummer twee en drie van de grootste vrouwelijke vertroetelaars staan Natasja Froger en Wendy van Dijk. Presentator en fotomodel Arie Boomsma wordt door 1 op de 5 Nederlanders gezien als dé man die staat voor het liever maken van Nederland. Frans Bauer en Marco Borsato staan hier op nummer twee en drie.

Vertroetelaars Yvon en Arie hebben echter nog een lange weg te gaan. Want hoewel we massaal vinden dat we elkaar extra aandacht moeten schenken, vindt 1 op de 5 Nederlanders zichzelf helemaal niet zo’n zachtaardig persoon. Toch schijnt het verrassend eenvoudig te zijn om wat liever te zijn voor elkaar: cadeaus kopen of klusjes voor elkaar opknappen vinden we daarvoor niet nodig. Slechts de ander eens vaker een compliment geven (31%) of goed naar elkaar luisteren (29%) zijn dé manieren waarop we elkaar extra willen vertroetelen. Daarnaast vindt maar liefst 9 op de 10 Nederlanders dat we niet alleen op verjaar- of feestdagen, maar eigenlijk iedere dag wat liever voor elkaar moeten zijn.

Vorige week startte de supermarktketen de Troetels-campagne en riep in samenwerking met Nickelodeon de maand februari uit tot nationale ‘Vertroetelmaand’. Via de website van de zender kunnen kinderen elkaar, of hun leraar, vriendin of wie dan ook een virale Troetel sturen, met daarin een persoonlijke boodschap die in het teken staat van vertroetelen. Na het versturen van deze Troetel kunnen kinderen ook aangeven wie ze een speciale Super Troetel willen geven. De winnaars komen in een item in het tv-programma SuperNick.

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.