Plus en Unilever vinden elkaar op duurzaamheid
Plus en Unilever vinden elkaar op duurzaamheid Shelflife

Plus en Unilever vinden elkaar op duurzaamheid

· leestijd 1 minuut Algemeen

Plus en Unilever gaan zichtbaar samenwerken op het gebied van verantwoord ondernemen. Plus heeft eerlijke handel, duurzaamheid en dierenwelzijn hoog in het vaandel staan en biedt daar waar mogelijk klanten een verantwoorde keuze. De bedrijven slaan nu de handen ineen bij het informeren van van consumenten over het maken van verantwoorde keuzes. Tegelijkertijd maken ze daarbij duidelijk dat een verantwoorde keuze helemaal niet duurder hoeft te zijn. 

Plus is de supermarktorganisatie die al bij een groot aantal producten volledig overgegaan op een verantwoord alternatief, zoals Fairtrade huismerkkoffie, thee en cacao, bananen, ananassen en rozen. Ook zijn alle eieren in het schap biologisch of van vrije uitloopkippen. Door een steeds breder assortiment producten met een keurmerk als Fairtrade van Stichting Max Havelaar of het Beter Leven-kenmerk van de Dierenbescherming te bieden, kunnen klanten bij Plus op een eenvoudige manier verantwoorde producten in huis halen, zonder dat dit extra moeite kost.

Plus en Unilever hebben nu besloten om gezamenlijk de consument te helpen om nog verantwoorder boodschappen te doen. Verantwoord consumeren kan namelijk nog een stap verder gaan dan alleen de keurmerken die de consument houvast bieden. Beide organisaties gaan consumenten informeren over wat zij allemaal nog meer kunnen doen om verantwoorde keuzes te maken. En ze willen tegelijkertijd ook duidelijk maken dat een verantwoorde keuze helemaal niet duurder hoeft te zijn.

Om dit zichtbaar te maken, worden in de ‘Verantwoord kiezen’-campagne, die afgelopen maandag bij Plus van start is gegaan, zowel producten met als zonder keurmerk onder de aandacht gebracht. Zoals de rookworst van Unox, die tegenwoordig gemaakt is van varkensvlees met een Beter Leven kenmerk en dus een diervriendelijke keuze is. Ook wordt duidelijk gemaakt, dat een geconcentreerd wasmiddel een verantwoorde keuze is.  De campagne wordt zichtbaar middels schapkaarten en displays in de winkel, een tv-commercial, de weekfolder, magazines, de website en via sociale media.

Daarnaast gaan beide organisaties de krachten bundelen om ook de logistiek in de keten verder te verduurzamen.


Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.