Plus komt met ‘Goed eten is goed voor iedereen’

0
Leestijd: < 1 minuut

Plus Retail komt met een nieuwe campagne, met de nadruk op duurzaam. De nieuwe boodschap van de campagne is ‘goed eten is goed voor iedereen’, een variant op ‘ goed eten, daar houden we van’. In de campagne wijst Plus op de assortimentsbesluiten als het fairtrade-aanbod, het besluit om melk en karnemelk etc. van het huismerk alleen nog biologisch te laten zijn en initiatief om het plasticverbruik te verminderen.

Het gaat in de campagne (tv-commercial, zie foto, bron: Plus Retail) om een zekere Henry, die een achterkleinzoon heeft gekregen en daardoor eens te meer beseft dat hij de wereld beter achter wil laten. Okke Wiarda, manager merk en communicatie bij Plus Retail, zegt in een begeleidend persbericht: “Met deze commercial laten we opnieuw iemand zien die uit liefde voor anderen zijn leven omgooit. Henry wil goed zijn voor de wereld en dat doet hij door een aantal duurzame initiatieven. Het biologische assortiment van Plus helpt hem daarbij.” Wiarda wijst op ‘uitsluitend fairtrade-bananen’, ‘biologische zuivel als standaard’ en ‘de meeste agf uit Nederland halen’.

Behalve op tv, in een commercial, zal Plus de campagne ook inzetten op sociale media, ‘display advertising’ in winkels en eigen middelen zoals de app en de site van Plus en nieuwsbrieven.