Plus verlaagt met Laagblijvers AGF blijvend in prijs

0

Plus gaat onder de titel Laagblijvers de prijzen op veel populaire groente en fruit blijvend verlagen. De producten die in prijs verlaagd worden zijn alledaagse groente en fruit, zoals broccoli, paprika’s, appels, komkommers, tomaten, courgettes en champignons. Een Laagblijver is geen tijdelijke aanbieding, maar het hele jaar door extra scherp geprijsd. De Laagblijvers zijn in de winkel te herkennen aan het opvallende paarse Laagblijvers-logo.

De structurele prijsverlaging op groente en fruit is niet de eerste stap die Plus heeft gezet om consumenten bewuster en gezonder te laten kiezen. Zo introduceerde de supermarktorganisatie als eerste in Nederland een caloriemeter bij alle niet-alcoholische koude dranken, een suikermeter bij ontbijtgranen en een vezelmeter bij brood. De inhoud van blikjes frisdrank is aangepast van 330 naar 250 ml. Op verpakkingen van het Plus-huismerk prijkt al geruime tijd geen kindermarketing meer en kinderproducten van A-merken voorzien van kindermarketing worden niet meer op kinderooghoogte geplaatst.

Naast het promoten van de consumptie van groente en fruit, besteedt Plus veel aandacht aan het belang van goed ontbijten en een dagje zonder vlees. Plus verbetert bovendien continu de productsamenstelling van de huismerkproducten, bijvoorbeeld door minder suiker, verzadigd vet en/of zout te gebruiken. De supermarkt is daarnaast als hoofdpartner verbonden aan Schooldag van de duurzaamheid rondom de Kinder Global Goal ‘Gezond & Happy’.

De prijzen van de belangrijkste AGF-producten bij Plus kunnen wekelijks gevolgd worden via de AGF Monitor van FoodPersonality. Uit de editie van week 5 2018 zijn overigens nog geen lagere prijzen van groente en fruit vast te stellen. De prijs van het Plus-mandje gaat in deze editie juist omhoog.