Plus wint FoodRetailAward
Plus wint FoodRetailAward Shelflife

Plus wint FoodRetailAward

· leestijd 1 minuut Algemeen
Plus wint dit jaar voor het eerst een FoodRetailAward, en wel in de categorie hoogst behaalde fair share. Volgens IRI wint Plus meteen zeer overtuigend. Jumbo wint opnieuw de FoodRetailAward voor snelste opname, Albert Heijn opnieuw voor de meest complete opname.
Volgens onderzoeksbureau IRI, dat de winnaars van de FoodRetailAwards aan de hand van de FoodAward-winnende producten bepaalt, scoort Plus met veel producten ver boven fair share. De enige producten waarmee Plus nog niet op fair share zit zijn Arla Skyr – nota bene de winnaar van de FoodTopAward – Peijnenburg Zero en Spa Touch of.
De runners-up voor de FoodRetailAward voor hoogste fair share zijn dit jaar Albert Heijn (tweede) en Jan Linders (derde). Vorig jaar ging de award voor hoogste fair share nog naar Deen Supermarkten. Ook in de twee andere categorieën scoort Plus dit jaar hoog. Zo is Plus tweede in de categorie snelste opname en derde als het gaat om meest complete opname.
Jumbo prolongeert zijn FoodRetailAward voor snelste opname dit jaar voor de derde keer. Albert Heijn wint op zijn beurt voor de tweede keer op rij een FoodRetailAward voor meest complete opname. Toch blijft Hoogvliet de formule met de meeste FoodRetailAwards sinds de prijzen in 2009 in het leven werden geroepen.
Met de FoodRetailAwards worden supermarkten beloond die op een gunstige manier omgaan met de productintroducties van A-merkleveranciers. Ze worden toegekend op basis van een analyse van opname-, distributie- en omzetpatronen van de FoodAward-winnaars bij supermarkten door IRI.

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.