Poiesz neemt Dirk in Wolvega over
Poiesz neemt Dirk in Wolvega over Shelflife

Poiesz neemt Dirk in Wolvega over

Nieuws

De directies van Poiesz Supermarkten en Detailresult Groep hebben in principe overeenstemming bereikt over de overname van de exploitatie van de Dirk van den Broek-vestiging in Wolvega. De laatste handtekeningen moeten nog worden gezet, maar dat is enkel nog een formaliteit, zo verwacht Poiesz. Het is de bedoeling dat de supermarkt aan het Griffioenpark in Wolvega met ingang van 2 maart wordt overgenomen. Voor Dirk betekent dat het vertrek uit Friesland.

De bestaande Dirk-supermarkt zal onmiddellijk na de overname op 2 maart worden omgebouwd tot een volwaardige Poiesz-supermarkt, inclusief alle ambachtelijke versafdelingen, een uitgebreid dkw-assortiment, een slijterij en een servicepoint. “De gehele ombouwoperatie zal voortvarend worden opgepakt teneinde het mogelijk te maken om de supermarkt in Wolvega al op woensdag 20 maart a.s. te heropenen als Poiesz Supermarkt”, aldus het persbericht van Poiesz.

Alle medewerkers met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd van de huidige Dirk-vestiging zullen vanaf het moment van overname in dienst treden bij Poiesz Supermarkten waarna de medewerkers vanaf 4 maart in de omringende filialen zullen worden opgeleid tot vakbekwame Poiesz-medewerkers.

Met deze overname zet Poiesz Supermarkten naar eigen zeggen het beleid inzake het verkrijgen van regionale dominantie voort. Wolvega past perfect in het plaatje van Poiesz. Met recht kan Wolvega een witte vlek worden genoemd binnen het huidige palet aan filialen.

Door deze overname groeit het aantal supermarkten van Poiesz naar een totaal van 63 vestigingen. Poiesz denkt met deze overname wederom een belangrijke stap te hebben gezet naar het verder verstevigen van haar sterke concurrentiepositie in Noord-Nederland.

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.