Poiesz neemt maaltijdbezorger Van Smaak over

0
De directies van Poiesz Supermarkten en de Stichting Kwadrantgroep hebben overeenstemming bereikt over de overname van boodschappen- en maaltijdbezorger Van Smaak in Drachten. De overname behelst een transactie van de aandelen waarbij alle medewerkers van Van Smaak in dienst zullen blijven bij de onderneming en de bedrijfsvoering grotendeels in ongewijzigde vorm zal worden voortgezet.
De Kwadrantgroep maakt de keuze om haar focus geheel te leggen op de zorgverlening aan ouderen en chronisch zieken in de provincie Friesland. In overeenstemming daarmee is vorig jaar al een aantal bedrijven verkocht en is Van Smaak het laatste niet-zorgbedrijf binnen het concern, waar nu een sterke strategische partner voor gevonden is. De Kwadrantgroep blijft voor wat betreft haar maaltijdvoorziening de relatie met Van Smaak overigens voortzetten.
In de komende periode zal het al bestaande partnership tussen Poiesz en Van Smaak op basis van de overname verder worden geïntensiveerd. De bedrijven zullen elkaar de komende tijd verder versterken en in gezamenlijkheid zal er worden gezocht naar kansen en synergie waardoor de marktpositie in Noord-Nederland voor zowel Poiesz als Van Smaak verder kan worden verbeterd en uitgebouwd.
Met de overname gaat volgens Poiesz voor beide partijen een nadrukkelijke wens in vervulling. ‘Het DNA van beide bedrijven past naadloos, de marktgebieden zijn identiek, over en weer is sprake van toegevoegde waarde en zowel Van Smaak als Poiesz onderscheiden zich in hun marktbenadering door het persoonlijke centraal te stellen’, aldus Poiesz in een persbericht. ‘Net als Poiesz heeft ook Van Smaak een prachtige en krachtige bedrijfscultuur en filosofie die uitgaat van het centraal stellen van het belang van de klant in alle opzichten.’
Door boodschappen en/of levensmiddelen en kwalitatieve maaltijden in alle gewenste vormen tezamen met een unieke service en dienstverlening te koppelen ontstaat er een tandem waarmee de consument in Noord-Nederland haar voordeel kan doen. Onder de titel De smaak van het Noorden gratis thuisbezorgd, boodschappen en maaltijden voor thuis en op het werk, zal de komende periode worden gebouwd aan een online propositie die uniek is in het land.
Alle betrokkenen zijn ervan overtuigd dat door de overname in meerdere opzichten sprake is van toegevoegde waarde en daarmee een bijdrage wordt geleverd aan de continuïteit en de ontwikkelpotentie van beide ondernemingen.