Rectificatie: de juiste ‘captains’

0
Een fout in het redactionele productieproces heeft ervoor gezorgd dat in het artikel over het Captain of the Category-onderzoek in FoodPersonality oktober (bladzijde 35) niet in alle gevallen de juiste bedrijfsnamen vermeld staan. Er staat abusievelijk een lijst vermeld van de producenten die vorig jaar tot ‘captain’ van hun categorie zijn benoemd. Dat zijn voor een deel de juiste namen, maar voor een deel ook niet. De juiste lijst treft u als afbeelding bij dit bericht aan.
Soms klopt de naam dus wel, maar dat is dan omdat de captain hetzelfde bedrijf is als het vorige jaar.
Bij 17 categorieën klopt de naam echter niet. Zo is AB InBev de captain van dit jaar in de categorie bieren, en niet Heineken. En zo is Unilever de captain in de categorie vleeswaren en salades, en niet Johma.

Bij elk artikel waar het jaarlijkse onderzoek ‘Captain of the Category’ dit jaar in het blad wordt uitgelegd, staan de winnaars wel juist. Dat is op in FoodPersonality juli-augustus (bij de opzet over het onderzoek), in FoodPersonality september (bij de verduidelijking over wat de ondernemers en bedrijfsleiders over de producenten zeggen) en ook in FoodPersonality oktober zelf, in het meerjarenoverzicht 2013 t/m 2017, enkele pagina’s verder.

Ter rectificatie en voor de volledigheid zullen we de complete, juiste lijst in FoodPersonality november nog eens publiceren.