Sarista-primeur voor Hoogvliet
AlgemeenBegin deze maand (maandag 1 oktober) was de officiële introductie van de Senseo Sarista, het nieuwe gezamenlijke koffiesysteem van Douwe Egberts en Philips. En net zoals bij Senseo destijds kunnen supermarkten pas de bijbehorende koffie (toen koffiepads, nu de zogeheten ‘bean-funnels’) verkopen wanneer de eerste apparaten zijn verkocht. Vanaf hoeveel verkochte apparaten het daadwerkelijk loont om Sarista een plekje in het koffieschap te geven is nog een veel lastiger kwestie.
Hoogvliet, dat een reputatie heeft op het gebied van snelle opname van nieuwe producten (winaar FoodRetailAward ‘snelste opname’ 2011 en 2012), besloot Sarista vanaf het introductiemoment in het schap te zetten – de meeste andere supermarkten volgen in november. De Sarista Bean-Funnels stroomden in de week voorafgaand aan de introductie al bij de eerste Hoogvliet-vestigingen in. En nog voor het eerste Sarista-apparaat verkocht kon worden verkocht Hoogvliet het eerste ‘potje’ Sarista-bonen. Een extreem early adapter? Een vertegenwoordiger van Douwe Egberts had een prozaïscher verklaring: “Of het was iemand die dacht dat-ie gewoon een klein potje koffiebonen had gekocht of het was iemand van Drie Mollen.”