‘Sensationeel lekker’ – de nieuwe campagne van Wagner

0
Leestijd: < 1 minuut

De nieuwe campagne van Wagner Pizza draait om de Sensazione, de premium pizza met een unieke, knapperige bodem en eersteklas ingrediënten, en gaat deze maand van start.

Uit meerdere onderzoeken blijkt dat deze pizzasoort door consumenten van harte wordt aanbevolen. Eind deze maand staat er een tv-commercial rond Sensazione op stapel die zowel dit voorjaar als in het najaar op de Nederlandse televisie te zien zal zijn. Verder wordt de campagne ondersteund door een Facebook-actie en divers POS-materiaal en tastings in de supermarkten.

De Sensazione-campagne draait om het thema ‘sensationeel lekker’. Henrik Jäger, marketing manager van Wagner Pizza, legt uit: “De nadruk in de campagne ligt op de kwaliteit en versheid van de ingrediënten van de Sensazione, en de unieke, luchtige bodem. De campagne wordt ondersteund door een televisiecommercial, die eind maart in première gaat en een maand lang op de Nederlandse televisie te zien zal zijn. In het najaar zal de spot nogmaals worden vertoond.”

Op de Facebook-pagina van Wagner kunnen consumenten in mei weer meedoen aan een ludieke actie. Deze acties bleken bij vorige campagnes zeer succesvol, en zorgden ervoor dat de site inmiddels bijna 50.000 Wagner-fans telt.

In de supermarkten wordt via vloerstickers, deurbanners en ander opvallend POS-materiaal aandacht aan de campagne besteed. Ook staan er verschillende supermarkttastings op stapel, om consumenten te overtuigen van de buitengewone kwaliteit van de Sensazione.

Uit diverse tests blijkt dat de consument zeer te spreken is over de Sensazione. De pizza scoort zeer hoog op de ‘Net Promoter Score’, wat aangeeft dat veel consumenten de pizza van harte aan anderen zouden aanbevelen.

Inlichtingen: Wagner-Pizza, (020) 569 93 23 (www.wagner-pizza.nl)