Spar lanceert eigen streekproducten
Spar lanceert eigen streekproducten Shelflife

Spar lanceert eigen streekproducten

· leestijd 1 minuut Algemeen

Onder de naam ‘Spar uit de Streek’ lanceert Spar morgen een eigen lijn streekproducten. De nieuwe, naar eigen zeggen modern vormgegeven lijn bestaat uit ambachtelijke en authentieke producten die in samenwerking met StreekSelecties zijn ontwikkeld. Spar grijpt de eigen Voorjaarsbeurs aan om de nieuwe producten, onder meer sappen, snoep en vleeswaren, aan ondernemers en andere bezoekers te presenteren.

Ambachtelijke en authentieke producten zijn bezig aan een opmars in ons land. Smaak, versheid en vertrouwen in producten van eigen bodem zijn de belangrijkste redenen voor consumenten om voor deze producten te kiezen. Spar haakt bij deze trend aan en komt daarom nu met de productlijn: ‘Spar uit de Streek’. Het merk krijgt als pay-off: ‘Producten met een verhaal dat verteld moet worden’.

De introductie van de Spar uit de Streek-producten sluit goed aan op de missie van Spar, namelijk je dagverse en dagelijkse boodschappen in je eigen buurt kunnen doen. “Bovendien past het bij de Spar-formule waarbij actief wordt gewerkt aan de leefbaarheid van de dorpen, buurten en binnensteden”, aldus Spar in een persbericht.

Op de Spar Voorjaarsbeurs, morgen in Houten, zullen de producten voor het eerst te zien zijn en te proeven. Meer dan 1000 ondernemers en hun winkelpersoneel zullen de beurs bezoeken en van de producenten zelf het verhaal achter hun producten te horen krijgen. Bijna alle boeren en producenten zullen op de beurs aanwezig zijn en met passie hun verhaal vertellen.

In samenwerking met StreekSelecties, het bedrijf achter streekmerk Gijs (verkrijgbaar bij Plus), heeft Spar een productlijn van karakteristieke producten samengesteld binnen het assortiment sappen, jam, eieren, snoep, boerenkaas en vleeswaren. Het gaat hierbij om ambachtelijke en authentieke producten die met passie zijn bereid door kleinschalige producenten die het vak verstaan.

Alle producten hebben een duidelijk aantoonbare herkomst van Nederlandse bodem. “De consument kan er zo naar toe”, stelt Spar. Op de achterzijde van elke verpakking staat de boer, teler of slager. Deze vertelt de klant zelf wat zijn of haar product zo bijzonder maakt. Zo vertelt suikerbakker Johan waarom zijn kersenkussens de lekkerste zijn: “Mijn geheim? Stoom. Deze kersenkussens liggen wel twee dagen te stomen. Dat maakt ze zo lekker zacht.”

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.