Spar rolt nieuwe huisstijl verder uit

0
Eerder dit jaar introduceerde Spar een nieuwe huisstijl en folder. Deze nieuwe huisstijl wordt nu in een overgroot deel van de Spar-winkels geïmplementeerd, zowel instore als outdoor. Al veel nieuw geopende en verbouwde winkels zijn voorzien van de nieuwe huisstijl, maar nu komen ook de niet-verbouwde winkels van alle overige ondernemers aan de beurt.
Spar, dat dit jaar het 85-jarige bestaan viert, grijpt het jubileum aan om alle winkels een nieuw, eigentijds uiterlijk te geven. Er is sprake van een cosmetische ombouw, aangezien het nieuwe uiterlijk vooral betrekking heeft op alle permanente en wisselende signing. In juli en augustus is in twee pilotwinkels (in Hoogwoud en Molenhoek) de nieuwe signing aangebracht. Deze zijn uitvoerig geëvalueerd. De verdere uitrol is in week 35 van start gegaan. In week 48 zullen de laatste winkels onder handen genomen worden. Op dit moment zijn er ruim 20 winkels van de nieuwe huisstijl voorzien.
Alle Spar-winkels zijn uniek en zijn daarom voorafgaand bezocht door de leverancier. Vervolgens is voor iedere winkel een specifiek ontwerp gemaakt, waarmee door kleine veranderingen de winkels in één dag worden aangepast. Hiermee krijgen alle Spar-winkels een eenduidige, eigentijdse en toch unieke uitstraling.
Aan de buitenzijde van de winkels zal de nieuwe huisstijl zichtbaar worden door de bestickering op de ramen. Instore zal onder meer de bestaande binnenkoof worden vervangen en de achterwand van de brood-, de deli- en kaasafdeling, zal nieuwe bestickering krijgen. Ook de kleine communicatiemiddelen (wisselend en permanent) worden vervangen.